کد خبر: ۵۳۷۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

تظاهرات زنان آفریقای جنوبی علیه خشونت‌های جنسیتی

زنان در مناطق مختلف آفریقای جنوبی در اعتراض به افزایش سطح خشونـت‌های جنسیتی در کشور به خیابان‌ها رفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
با نزدیک شدن روز ملی زنان در آفریقای جنوبی در نهم اوت ماه و گرامی داشت ماه زنان در این کشور، بسیاری از زنان تصمیم گرفتهاند از این فرصت استفاده کرده و آگاهی‌ها را نسبت به خشونت علیه زنان و کودکان افزایش دهند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد نرخ کشتارهای جنسیتی زنان در آفریقای جنوبی پنج برابر بیشتر از نرخ جهانی است به طوری که نرخ جهانی این کشتارها در سال ۲۰۱۵ ۲.۴ زن به ازای هر ۱۰۰ هزار زن بوده اما همین آمار در آفریقای جنوبی حدود چهار برابر بیشتر یعنی ۹.۶ زن به ثبت رسیده بود.

به گزارش ایسنا، زنان در این راهپیمایی‌ها که در خیابانهای سراسر آفریقای جنوبی صورت گرفته است با سر دادن فریاد "بدن من، نه صحنه جرم شما" خواستار حمایت مردان از زنان نه فقط از طریق حمایتهای مالی و اقتصادی، بلکه از طریق کمک به زنان در کارها و وظایف خانگی و مهمتر از همه توقف خشونت و سوءاستفاده از زنان و کودکان شده‌اند.

به گزارش سی ان ان، برگزارکنندگان این راهپیماییها قصد دارند تظاهرات خود را تا پارلمان آفریقای جنوبی، دیوان عالی کشور و دیگر سازمانهای استانی و منطقه‌ای ادامه داده و یادداشتی را که در آن تقاضای این زنان آورده شده به مقامات دولتی کشور تحویل دهند.

تظاهرات زنان آفریقای جنوبی علیه خشونت‌های جنسیتی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین