کد خبر: ۵۳۷۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

اعلام طرح "معامله قرن" به تعویق می‌افتد

یک روزنامه صهیونیستی از تعویق اعلام طرح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" برای چند ماه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه صهیونیستی "یسرائیل هیوم" به نقل از یک منبع نزدیک به کاخ سفید نوشت: اعلام معامله قرن به بعد از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا و انتخابات اسرائیل موکول می‌شود.

این روزنامه صهیونیستی افزود: در صورتی که شرایط به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل پیش برود، اعلام معامله قرن به بعد از تشکیل کابینه آینده موکول خواهد شد، چراکه بنیامین نتانیاهو، (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) نخواهد توانست در هنگام انتخابات برخی مفاد قرارداد نظیر به رسمیت شناختن "ابودیس" به عنوان پایتخت فلسطین را در دستور کار قرار دهد، چراکه بیم آن را دارد که این اقدام به نفع رقبایش در انتخابات نظیر نفتالی بنت، وزیر آموزش اسرائیل تمام شود. وی از طرفی نمی‌تواند به چنین ایده‌هایی واکنش مثبت نشان دهد و از طرف دیگر نمی‌تواند به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا "نه" بگوید.

این منبع افزود: اما در صورتی که شرایط در اسرائیل به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام پیش نرود، معامله قرن پس از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای آمریکا اعلام خواهد شد.

این منبع تاکید کرد: این قرارداد به "دادن امتیازاتی از طرف اسرائیل" دعوت می‌کند و این امر می‌تواند تاثیر منفی بر موضع نامزدهای حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ششم دسامبر آتی برجای بگذارد.

این روزنامه صهیونیستی اظهارات مشابهی را در این باره به نقل از چند مسؤول عرب که نامشان را فاش نکرده، مطرح ساخته است.

این روزنامه به نقل از این افراد آورده است: کشورهای مصر، عربستان و اردن ترجیح می‌دهند که طرح معامله قرن پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا اعلام شود و به همین منظور نامه‌ای را به دولت آمریکا فرستاده‌اند.

به گزارش ایسنا، این طرح با موج شدیدی از محکومیت‌ها و مخالفت‌ها از سوی مقامات فلسطینی، عربی و اسلامی روبرو شده است، چراکه این طرح به دنبال از بین بردن مسئله فلسطین و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و لغو بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به سرزمین خود است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین