کد خبر: ۵۳۷۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

رونمایی لایحه آمریکایی برای تحریم‌های جدید روسیه

شش سناتور آمریکایی لایحه جدیدی را رونمایی کردند که حمایت از تولید نفت روسیه و مبادلات در پروژه های انرژی جدید تحت پشتیبانی دولت روسیه را ممنوع می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اگر کنگره چنین لایحه ای را تایید کند و از سوی دونالد ترامپ - رییس جمهور آمریکا امضا شود، تحریمهای جدیدی علیه سرمایه گذاری‌ها در پروژه های انرژی خارج از روسیه که دولت روسیه از آنها حمایت می کند، وضع خواهد شد.

بر اساس متن این لایحه، سرمایه‌گذاری‌ها در کالاها، خدمات، فناوری، فاینانس یا هر گونه حمایتی که به توانایی روسیه برای توسعه منابع نفت خام این کشور در روسیه کمک می کند، ممنوع خواهد شد.

به گزارش ایسنا،سناتورها در بیانیه ای اعلام کردند لایحه " قانون دفاع از امنیت آمریکا در برابر تهاجم کرملین" واکنشی به ادامه مداخلات روسیه در انتخابات آمریکا، فعالیت این کشور در سوریه، سیاست کرملین در کریمه و سایر فعالیتهایش است.

بر اساس گزارش پلاتس، این لایحه در حالی رونمایی شده که گمانه زنی های فزاینده ای وجود دارد که ترامپ ممکن است تحریمهای آمریکا علیه بخش انرژی روسیه را تسهیل کند. رهبران کنگره آمریکا در واکنش به این احتمال درصدد تصویب مقرراتی برای تحکیم تحریمها علیه صادرات نفت روسیه از طریق خط لوله و جوینت ونچرها با شرکتهای نفت و گاز روسیه هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین