کد خبر: ۵۳۸۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

آخرین وضعیت پروژه آزادراه تهران-شمال و بزرگراه همت

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص پروژه ۹۰ هزار واحدی مسکن مهر البرز، گفت: از این تعداد ۷۰ هزار واحد تکمیل و ۵۰ هزار نیز به فروش اقساطی رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 تقی رضایی در نشست مطبوعاتی ظهر امروز یکشنبه 14 مرداد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: پروژه هشتگرد-طالقان از سال ۹۵کلید خورده و امید است با تخصیص اعتبار تا پایان سال مالی امسال به اتمام برسد.

وی توضیح داد: از اعتبار ۹۰ میلیاردی مورد نیاز این پروژه ۲۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رضایی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث راه‌های روستایی در استان گفت: امسال احداث ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان در دستور کار قرار دارد.

این مسئول ابراز کرد: حدود ۷۰ درصد از راه ‎ ‌های روستایی استان آسفالت هستند و می‌توانیم آن را به ۱۰۰ درصد نیز ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد:  برای احداث ۲۶۲ کیلومتر راه روستایی قرارداد منعقد شده که اتمام آن به حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی هم‌چنین به پروژه آبیک به چرم شهر نیز اشاره کرد و گفت: مسیر این پروژه حدود ۱۵۸ کیلومتر است و تاکنون ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در ۴ قطعه در حال انجام عملیات است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز پدافند غیر عامل را یکی از اهداف این پروژه اعلام کرد و افزود: این جاده در هنگام حوادث و بلایای طبیعی برای تخلیه مردم از شهر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این‌که قطعه چهار این پروژه امکان زیر بار ترافیک رفتن دارد؛ خاطرنشان کرد: این پروژه از اوایل دولت تدبیر و امید شروع شده و می‌خواهیم طی سال جاری آن را به بهره برداری برسانیم.

رضایی با اشاره به پروژه بزرگراه همت، گفت: این پروژه به ۸۵ درصد پیشرفت رسیده و سعی داریم آن را طی سال جاری زیر بار ترافیکی ببریم.

وی هم‌چنین در خصوص آزاد راه-تهران شمال، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان مدیر اجرایی این پروژه است و  چهارهزار نفر در آن کار می‌کنند.

رضایی گفت: این پروژه به مرحله‌ای رسیده که به امید و آرزوهای مردم جامه عمل می‌پوشاند؛ پیشرفت فیزیکی آن ۹۳.۵ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به پروژه قطعه سوم نجم آباد به اشتهارد، تصریح کرد: قطعه سوم، قطعه‌ای است که جزو مصوبه سفر هیات دولت بوده است؛ این پروژه دارای معارض بود، گاوداری‌ها و غیره در این مسیر قرار گرفته بودند اما اقدامات لازم انجام شده و تلاش می‌کنیم که امسال این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص پروژه ۹۰ هزار واحدی مسکن مهر البرز، گفت: از این تعداد ۷۰ هزار واحد تکمیل و ۵۰ هزار نیز به فروش اقساطی رسیده است.

وی گفت: تلاش داریم که در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفری، پروژه‌های دارای متقاضی را تکمیل کنیم‌.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین