کد خبر: ۵۳۸۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

تعامل سازنده ما با جهان آمریکا را منزوی می‌کند

وزیر راه و شهرسازی معتقد است با عملکردی که دولت در طول سال‌های گذشته داشته و تعامل مثبتی که با کشورهای دنیا به ثبت رسانده است، آمریکا به عنوان یک کشور منزوی شناخته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس آخوندی در حاشیه مراسم ورود پنج فروند هواپیمای جدید ایران ایر به ناوگان ایران، اظهار کرد: ما در طول سال‌هایی که از برجام می‌گذرد موفق شدیم اقدامات لازم را برای رفع نیازهای داخلی کشور انجام دهیم که ورود تعدادی از هواپیماهای جدید و وارد کردن پنج میلیون یورو قطعات یدکی هواپیما از کشورهای مختلف بخشی از عملکرد ایران در سال‌های گذشته را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که ورود پنج فروند هواپیمای جدید نشان‌دهنده پایبندی اروپا به برجام است، تاکید کرد: اروپا با این اقدام نشان داد که می‌خواهد تعهدات برجامی خود را اجرایی کند. ما نیز تلاش می‌کنیم همکاری‌های اروپا را ادامه دهیم تا جایی که بتوان از انزوای آمریکا در این حوزه سخن گفت.

وزیر راه‌ و شهرسازی به اهمیت فعالیت هواپیماهای ATR در آسمان ایران توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در سال‌های گذشته راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های فرودگاه‌های کوچک بوده است. ناوگان ما به این هواپیماها احتیاج داشت و با ورودشان می‌توانیم بسیاری از فرودگاه‌های کوچک در مناطق مختلف ایران را فعال‌تر از گذشته کنیم.

به گفته آخوندی با توجه به کوچک بودن هواپیماهای ATR امکان پروازشان در مناطق دورافتاده وجود دارد و در صورتی که فرودگاه‌ای این مناطق توسعه پیدا کنند می‌توانند توسعه اقتصادی را نیز در بسیاری از این شهرها شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (یکشنبه) پنج فروند هواپیمای ATR شرکت ایران‌ایر رسما وارد ناوگان ایران شدند.

با ورود این هواپیماها تعداد هواپیماهای برجامی ایران به عدد ۱۶ رسید که از این میان سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ATR بوده‌اند.

ایران ایر در فضای به وجود آمده پس از اجرایی شدن برجام خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافربری را در دستور کار خود قرار داده بود.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین