کد خبر: ۵۳۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۵
وزیر اسرائیل در روسیه چه می‌کند؟

تحریک مسکو علیه تهران توسط اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «آویگدور لیبرمن» وزیر مقابله با تهدیدات استراتژیک علیه اسرائیل که برای رایزنی با مقامات روسی در خصوص تحریم ایران و دانستن مواضع مسکو در این خصوص وارد روسیه شده هشدار داد که اگر ایران همین حالا متوقف نشود یک مسابقه تسلیحاتی دیوانه‌وار در منطقه خاورمیانه به راه خواهد افتاد. لیبرمن همچنین با ابراز امیدواری از اتخاذ تصمیم مناسبی در قبال ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت که برای تل‌آویو دانستن مواضع مسکو در این خصوص بسیار مهم است. 

به گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس لیبرمن پس از گفت‌وگو با مقامات روسی در یک کنفرانس خبری گفت: اگر آمریکا از عراق خارج شود ما دوست داریم که مطمئن شویم یک فضای شیعه که در آن ایران، عراق و لبنان از آن بیرون می‌آیند بوجود نیاید زیرا نمونه ایران می‌تواند الگویی برای همه باشد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه انطباق ورود وی به روسیه همزمان با ورود خالد مشعل، رهبر سیاسی حماس تنها یک تصادف است گفت: دلیل سفر من به روسیه احتمال تصویب تحریم‌هایی علیه ایران است که گفت‌وگوهایی در خصوص آن انجام شده است. وی افزود: ما باید مواضع روسیه را بدانیم. لیبرمن در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به آزمایش موفقیت آمیز پرتاب موشک کاوشی ایران به فضا آنرا نوعی «جنگ‌روانی» توصیف کرد.

لیبرمن در شرایطی پیشرفت‌های علمی ایران را مقدمه‌ای برای آغاز مسابقه تسلیحاتی در منطقه معرفی می‌کند که وی در هفته‌های اخیر نیز با اشاره به اینکه اسرائیل با تهدید هسته‌ای که از سوی ایران متوجه خود می‌بیند مجبور خواهد شد به تنهایی با این تهدید مقابله کند مدعی شد: اسرائیل به تنهایی می‌تواند در مقابل ایران بایستد ولی چنین کاری نمی‌کند، اگر به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای داده شود دنیای آزاد بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد ولی اسرائیل اول از همه سنگین‌ترین بها را خواهد پرداخت. 

وی با اشاره به اینکه در کنار تلاش برای متقاعد کردن غرب، اسرائیل باید خود را آماده برخورد یکجانبه با این مسأله کند گفت: شخصا اعتقادی به تلاش‌های دیپلماتیک ندارم. وی که از وزرای تندرو در کابینه اولمرت محسوب می‌شود مذاکره با ایران را کاملا اشتباه دانست و گفت: این گزینه نمی‌تواند به حل مشکلات ما کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین