کد خبر: ۵۳۸۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

‌وسواسی‌ها "هندوانه" بخورند!

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، مصرف هندوانه می‌تواند در درمان بیماری وسواس افراد موثر باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
هانیه ناصری در گفت و گو با ایسنا، ‌هندوانه را منبع طبیعی از بهترین آنتی‌اکسیدان‌ها عنوان کرد و افزود: هندوانه حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان مانند "لیکوپن" و "بتاکاروتن" است که می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان مفید باشد.

ناصری به وجود مقادیر زیادی سیترولین در هندوانه اشاره کرد وافزود: این ماده مسئول کاهش کلسترول، فشار خون، وزن و جلوگیری از تشکیل پلاک سرخرگی می باشد و همین امر موجب می‌شود مصرف هندوانه باعث کاهش آترواسکلروز (تصلب شرایین) شود.

وی افزود: همیشه "سیب" به عنوان مشهورترین میوه در تامین سلامت بدن معرفی شده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد هندوانه نقش بسیار موثری در سلامت قلب و عروق ایفا می‌کند.

ناصری تصریح کرد: هندوانه همچنین به خاطر وجود مقادیر زیادی ویتامین A، ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپن صدمات ناشی از استرس، استعمال دخانیات، سموم محیطی و داروها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: میزان مواد معدنی این میوه‌ی آبدار خیلی زیاد نیست، اما با این حال حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و همچنین آهن، روی، مس و منگنز است.

ناصری هندوانه را میوه‌ای مفید برای کلیه ها عنوان کرد و افزود: مصرف این میوه باعث تمیزی و سم‌زدایی کلیه‌ها شده و میزان ادرار را بالا می‌برد.

وی افزود: میزان بالای فیبر موجود در این میوه نیز برای افرادی که روده‌های حساسی دارند و همچنین برای بچه‌ها بسیار مفید است.

ناصری نکته جالبی رادر خصوص هندوانه یادآور شد و گفت: اشخاصی که به "وسواس" مبتلا هستند، چنانچه روزانه مقداری آب پوست هندوانه را که همراه با عسل طبیعی تهیه شده  بخورند،‌ حالت وسواس آنها برطرف خواهد شد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با بیان اینکه هندوانه مزاج سرد و تر دارد، خاطرنشان کرد: رنگ هندوانه (قرمز یا مایل به سفید) تاثیری در میزان ویتامین موجود در آن ندارد و مهم این است که هندوانه کاملاً رسیده و شیرین باشد.

وی با بیان اینکه هندوانه باعث رقیق شدن خون می شود، مصرف آن را برای افرادی که خون غلیظ دارند توصیه کرد.

ناصری تصریح کرد: همچنین از آنجا که هندوانه برای تعدیل مزاج مناسب است توصیه می‌شود افرادی که در معده و کبدشان صفرا به میزان زیاد تولید می‌شود، بیشتر از این میوه مصرف کنند.

وی افزود: همچنین مصرف هندوانه برای افرادی که دارای بدنی لاغر، خشک و گرم هستند توصیه‌ می‌شود، چون جلوی ضعف آنها را می‌گیرد.

ناصری همچنین مصرف مغز تخمه هندوانه را توصیه کرد وافزود: مغز تخمه هندوانه سرشار از منیزیم بوده و مصلح خود هندوانه است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین