کد خبر: ۵۳۸۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

حکم شهردار دوگنبدان لغو می شود؟

آیا حکم شهردار شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی استاندار لغو می شود؟
آفتاب‌‌نیوز :
چند روزی است که بحث لغو حکم شهردار شهر دوگنبدان در محافل و فضای مجازی استان مطرح است خبرنگار ایسنا برای روشن شدن این موضوع به گفت وگو با اعضای شورای شهر و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پرداخته و نظر آنها را در این زمینه جویا شده است.

سید ناصر حسینی، عضو شورای شهر دوگنبدان گفت: در ابتدا شهردار فعلی منتخب اعضای شورای شهر بود که شرایط احراز صلاحیت از او خواسته شد و براساس مستنداتی که ارائه داد نامه شهردار شدنش را به فرمانداری و استانداری ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: مستنداتی که شهردار ارائه داد پس از انتخاب بعنوان شهردار در محافل و مجالس صحبت هایی مبنی بر آنچه شهردار منتخب در مورد بندهای شرایط احراز صلاحیت تحویل اعضای شورای شهر داده بود صوری بود و در جهت اغفال اعضای شورا صورت گرفت.

حسینی اظهار کرد: به همین خاطر شورای شهر بصورت محرمانه استعلام هایی را به مراجع مربوطه که استعلام های اولیه را از طریق شهردار منتخب به شورا تحول داده بودند انجام داد و پس از اخذ نتیجه متوجه شده ایم که آنچه شهردار فعلی درباره سوابق اجرایی خود به شورا ارسال کرده بود با جواب استعلام های جدیدی که به شورا واصل شد مغایرت داشته، صوری بود و منطبق بر واقعیت نبود.

این عضو شورای شهر دوگنبدان خاطرنشان کرد: بلافاصله شورای شهر تشکیل جلسه داده و از آقای شهردار سابقه اجرایی خواسته شد که ایشان به صراحت اعلام کرد بنده سابقه اجرایی ندارم که اکثریت اعضای شورای شهر این موارد را تحت عنوان یک مصوبه به کمیته انطباق ارسال کردند.

حسینی تصریح کرد: کمیته انطباق این موارد را رد و ناکافی دانست که طبق قانون شورا باید مجدد مصوبه رد کمیته انطباق را به استانداری ارسال می کرد.

وی ادامه داد: استانداری کهگیلویه و بویراحمد مدارک و مستندات سابقه اجرایی شهردار را به وزارت کشور ارسال کرد و پس از بررسی های لازم از سوی وزارت کشور، این وازرتخانه مستندات ارسالی شورای شهر دوگنبدان را منطبق بر واقعیت دانست و نداشتن سابقه اجرایی مسعود ظفری بعنوان شهردار مورد قبول واقع نشد و به استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد که نسبت به لغو حکم اقدام شود.

این عضو شورای شهر دوگنبدان عنوان کرد: پیگیری لغو حکم شهردار و نظارت بر کار شهردار از وظایف شواری شهر است و می تواند طبق قانون بر این موارد نظارت کند.

حسینی با اشاره به بی اطلاعی و جوسازی برخی رسانه ها اضافه کرد: برخی رسانه های محلی در جهت تشویش اذهان عمومی مسایل حاشیه ای و کذبی را مطرح کردند تا ذهن مسئولان را نسبت به این موضوع منحرف کنند.

رمضان عباسی، عضو شورای شهر دوگنبدان گفت: اگر قرار باشد که اتفاقی رخ دهد و حکم شهردار لغو شود حتما از سوی شورای شهر به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی در خصوص لغو حکم شهردار دوگنبدان افزود: تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده و شهردار دوگنبدان در حال فعالیت است.

حبیب اله عاملی مقدم، یکی دیگر از عضو شورای شهر دوگنبدان نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: قطعا چنین حرکتی از سوی وزارت کشور صورت نمی گیرد.

وی افزود: اگر قرار باشد حکم شهردار لغو شود تکلیف دموکراسی و رأی مردم چه خواهد شد.

عاملی مقدم خاطرنشان کرد: مردم دوگنبدان 12 هزار رأی به من و 9 هزار رأی به آقای بلوطی و 8 هزار رأی نیز به آقای عباسی دادند.

وی بیان کرد: اگر حکم شهردار لغو شود ما اعضای شورای شهر یا استعفاء خواهیم داد و یا تصمیم را به مردم خواهیم سپرد.

کیانوش بلوطی، عضو دیگر شورای شهر دوگنبدان گفت: ما موافق ماندن شهردار بر سر کار خود هستیم و از اقدامات او راضی هستیم. تاکنون خبری به ما در خصوص لغو حکم شهردار اعلام نشده است.

مسلم کرمی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر دوگنبدان به خبرنگار ایسنا گفت: من نه موافق و نه مخالف رفتن و لغو حکم شهردار دوگنبدان هستم.

وی تاکید کرد: من کاملا تابع قانون هستم و در خصوص لغو حکم شهردار دوگنبدان هر چه قانون بگوید آن را اجرا خواهیم کرد.

نرگس زارعیان، یکی دیگر از اعضای شورای شهر گچساران نیز ضمن تایید خبر لغو حکم شهردار گچساران در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: مراحل عزل و لغو حکم شهردار گچساران در حال پیگیری است و مستندات این مساله را به استانداری و وزارت کشور ارائه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه عزل شهردار و پیگیری این موضوع حق مسلم اعضای شوراست، اظهارکرد: اکثریت شورا طبق قانون خواهان عزل شهردار هستند.

زارعیان تصریح کرد: شهرداری فعلی شرایط احراز شهردار شدن را نداشت بطوریکه برای شهردار شدن باید 5 سال سابقه اجرایی داشته باشد.

افضل نظری، دیگر عضو شورای شهر دوگنبدان ضمن تایید خبر لغو حکم شهردار به خبرنگار ایسنا گفت: این مساله بعلت عدم احراز شرایط شهردار شدن آقای ظفری شهرداری فعلی صورت می گیرد چرا که در ارائه سابقه اجرایی باید 5 سال سابقه داشته باشد که براساس مستندات ندارد. بعنوان یکی از اعضای شورای شهر موافق لغو حکم شهردار دوگنبدان هستم.

همچنین عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگلویه و بویر احمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه عزل و برکناری شهردار چند شرط دارد، گفت: یکی از شرایط این است که شهردار استعفا دهد و سپس به تصویب شورا برسد.

وی افزود: دومین طریقه عزل شهردار از طریق استیضاح است که باید پنج نفر از هفت نفر اعضای شورای شهر رای به استیضاح شهردار دهند.

فیلی اظهار کرد: در قانون آمده است در صورتی که برخی از اعضای شورای شهر متوجه شوند فردی که به عنوان شهردار انتخاب شده فاقد احراز شرایط شهردار شدن بوده طبق قانون بلافاصله مراتب را به کسی که حکم شهردار را تایید کرده(وزیر کشور برای کلان شهرها و مراکز استانها و استاندار برای سایر شهرها) گزارش دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: به محضی که شورا تشخیص داد شهردار فاقد شرایط لازم بوده در صحن علنی شورا مطرح و به تصویب می‌رسد و نتیجه را به استانداری (مرجع تایید حکم شهردار) ارائه می دهند و طبق قانون استاندار می تواند حکم شهردار را لغو کند.

فیلی اضافه کرد: در حال تلاش هستیم که اگر امکان داشته باشد این قضیه به صورت تعاملی بین اعضای شورای شهر و شهردار شهر دوگنبدان حل و فصل و ختم بخیر شود.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین