کد خبر: ۵۳۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۸

نگرانی روسیه از تروریستهای هسته‌ای!

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری روسی «ریانوستی»، ژنرال ولادیمیر میخائیلوف روز چهارشنبه در مسکو گفت:«وقوع یک حمله موشکی هسته‌ای علیه روسیه،آمریکا یا اتحادیه اروپا یک تهدید فزاینده محتمل‌ و بی‌نهایت خطرناک است. این حمله می‌تواند با شلیک یک یا چند موشک از یک کشور سوم آغاز شود که دارای حکومتی غیردموکراتیک یا بی‌ثبات باشد و یا گروههای بین‌المللی تروریستی که به تکنولوژی پرتاب موشک دسترسی دارند در آنجا نفوذ کرده باشند».

فرمانده نیروی هوایی روسیه معتقد است گروههای تروریستی و کشورهای پناه‌دهنده به آنها هراسی از مقابله به مثل هسته‌ای روسیه یا ایالات متحده نخواهند داشت«زیرا می‌دانند که ما مثل آنها به دنیا نگاه نمی‌کنیم». وی می‌گوید هدف تروریستها از انجام چنین حمله‌ای جلب حداکثر توجه جامعه بین‌المللی به عقاید و اهداف‌شان خواهد بود.

ژنرال میخائیلوف با اشاره به جنگ 34 روزه حزب‌الله و ارتش اسرائیل گفت انجام یک حمله موشکی از سوی یک گروه چریکی بسیار ساده ولی پاسخ دادن به آن بسیار مشکل است زیرا احتمالا منجر به ایجاد تلفات انسانی و مالی سنگین در مناطق غیرنظامی خواهد شد. به عقیده وی استفاده از تکنولوژی پرتاب موشک در منازعات احتمالی آینده بین کشورها بسیار بیشتر از گذشته خواهد بود و این به‌دلیل قابلیت بالای این جنگ‌افزار در صحنه‌های نبرد و سهولت امکان جابجایی آن‌است.

با اینکه ژنرال میخائیلوف در اظهار نظر خود مستقیما به نام هیچ کشور یا گروهی اشاره نکرده ولی تحلیگر ریانووستی معتقد است که سخنان وی به احتمال بسیار زیاد حکومت کره‌شمالی، گرجستان و گروه تروریستی القاعده بویژه جنگجویان چچنی وابسته به آن را هدف قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین