کد خبر: ۵۳۸۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹

سی‌ان‌بی‌سی: احتمال افزایش قیمت نفت خام تا بیش از ۹۰ دلار

اقدام شب گذشته آمریکا در بازگردانی مرحله اول تحریم‌های علیه ایران، به افزایش قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی منجر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه‌های بین‌المللی امروز-سه‌شنبه- از افزایش قیمت نفت خام در پی بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران گزارش کردند.

افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی در حالی رخ داد که مرحله اول تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بخش نفت و انرژی را شامل نمی‌شود و تحریم‌های این بخش قرار است سه ماه دیگر (نوامبر) اجرایی شود.

رویترز گزارش داد که افزایش قیمت نفت به دلیل نگرانی بین‌المللی از احتمال کمبود عرضه این ماده ارزشمند در ماه نوامبر، بوده است.

طبق گزارش رویترز، قیمت نفت برنت امروز یک درصد افزایش داشته و به ۷۴.۴۱ دلار برای هر بشکه و قیمت نفت سبک تگزاس با ۲۷ سنت افزایش به ۶۹.۲۸ دلار برای هر بشکه رسید.

یک تحلیل‌گر دانشگاه استنفورد آمریکا گفت که علاوه بر بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، انتشار گزارشی مبنی بر کاهش تولید نفت خام عربستان در ماه جولای نیز به افزایش قیمت نفت خام کمک کرده است.

امروز همچنین پایگاه خبری سی‌ان‌بی‌سی به نقل از یک کارشناس بخش انرژی نوشت که احتمال افزایش قیمت نفت خام تا بیش از ۹۰ دلار وجود دارد.

این کارشناس بخش انرژی گفت: «با نزدیک شدن به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، احتمال افزایش قیمت نفت به بیش از ۸۰ و حتی ۹۰ دلار وجود دارد. نکته بسیار مهم، میزان کاهش فروش نفت توسط ایران خواهد بود.»

وی اضافه کرد که چین به تنهایی نمی‌تواند تمام تولیدات نفت خام ایران را خریداری کند و تنها برنامه عملی برای چین، عدم کاهش نفت خریداری شده از ایران، پس از اعمال تحریم‌ها خواهد بود.

سایر رسانه‌هیا بین‌المللی نیز در گزارش‌های مشابه از روند افزایشی قیمت نفت طی امروز-سه‌شنبه- خبر دادند و دلیل اصلی آن را بازگشت تحریم‌های علیه ایران و کاهش تولید نفت خام عربستان عنوان کردند.
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین