کد خبر: ۵۳۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۲

اسراییل: در برابر ایران ساکت نمی‌مانیم

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه اسرائیلی یعیدوت آهارونوت نخست وزیر اسرائیل که در برابر اعضای اتحادیه ارتدکس‌ها در اورشلیم سخنرانی می‌کرد گفت: «مشکل اسرائیل تهدیدات افراط گرایانی است که تاکنون حیات اسرائیل را نپذیرفته‌اند». 

اولمرت در ادامه اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که این تهدیدات دو جنبه دارند: یکی جنبه فیزیکی است که دشمنی که آشکارا در خصوص حذف اسرائیل از نقشه جهان صحبت می‌کند به تسلیحات نامتعارف دست پیدا کند و دیگری که از اهمیت کمتری برخوردار نیست جنبه روحی و روانی آن است.

اولمرت در ادامه اظهارات خود تهدید کرد: «ما در گذشته چنین اظهاراتی را در خصوص نابودی یهودیان شنیده‌ایم، ما نمی‌توانیم در برابر این تهدیدات آرام بمانیم، گوش بدهیم و هیچ واکنشی از خود نشان ندهیم، ما به هیچ کسی در هر کجای این جهان اجازه نمی‌دهیم که به تهدیدات خود علیه زندگی مردم یهودی و اسرائیل بدون جواب ادامه بدهد».

تهدید اولمرت به پاسخ‌گویی بعد از آن صورت می‌گیرد که تیزپی لیونی وزیر خارجه اسرائیل در سخنانی در لندن خواستار شدت عمل جامعه بین‌المللی علیه ایران شد. لیونی در این خصوص مدعی شد که درک مشترکی در جامعه جهانی وجود دارد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و بنابراین زمان آن رسیده که ایران تحریم شود. 

لیونی همچنین مدعی شد که جامعه بین‌المللی با تعلل و عدم اقدام علیه تهران به علت خودداری از تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای پیام اشتباهی برای ایران فرستاده است.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین