کد خبر: ۵۳۸۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

درخواست می از جانسون برای عذرخواهی از زنان مسلمان

ترزا می، ‌نخست وزیر انگلیس و چند تن دیگر از چهره‌های حزب محافظه‌کار این کشور از بوریس جانسون، ‌وزیر امور خارجه سابق دولت ترزا می‌ خواستند تا بابت اظهارنظر توهین‌آمیزش نسبت به زنان برقع پوش و تشبیه آنها به "صندوق‌های پست و سارقین بانک" عذرخواهی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق دولت ترزا می ماه گذشته میلادی این دولت را به دلیل اختلاف با ترزا می بر سر سیاست‌های مربوط به بریگزیت ترک کرد.

او این اظهارات جنجالی را روز دوشنبه در یک مقاله در روزنامه دیلی تلگراف مطرح کرد.

بوریس جانسون در این مطلب گفت، با ممنوع کردن هرگونه پوشش صورت نظیر برقع و نقاب مخالف است اما در عین حال از نظر او این "بسیار خنده‌دار" است که مردم تصمیم بگیرند با پوشیدن این پوشش‌ها خودشان را مثل "صندوق پست" درآورده و بیرون بروند.

این مطلب او در عین حال با انتقادهایی از سوی گروه‌های مسلمان و سیاستمداران دیگر مواجه شد.

محمد شیخ، بنیانگذار گروه موسوم به مجمع مسلمانان محافظه‌کار گفت: این مقاله بوریس جانسون کاملا مشکل‌دار بود.

همچنین آلیستر برت، مقام ارشد امور خاورمیانه در دولت انگلیس نیز از جانسون به خاطر این اظهاراتش انتقاد کرد و گفت: کسان زیادی هستند که از نظرشان این توهین‌آمیز است.

برندن لوئیس، رئیس حزب محافظه‌کار نیز در توئیتی گفت: از جانسون خواسته تا به خاطر این صحبت‌هایش عذرخواهی کند.

بعد از این اظهارنظر لوئیس، ترزا می گفت که با گفته او موافق است.

ترزا می اظهار داشت: ما باید همگی درباره ادبیات و لغاتی که استفاده می‌کنیم بسیار محتاط باشیم و برخی از لغاتی که بوریس جانسون برای توصیف ظاهر مردم استفاده کرد، آشکارا توهین آمیز بوده‌اند.

به دنبال این واکنش‌ها نشانه‌ای مبنی بر اینکه بوریس جانسون بخواهد از این اظهارنظرهایش عقب نشینی کند فعلا دیده نشده است.

بوریس جانسون که سابقا شهردار لندن بوده یکی از شناخته شده‌ترین حامیان بریگزیت است و در ماه ژوئیه بعد از آنکه ترزا می را متهم به "کشتن رویای بریگزیت" با طرح ارائه شده برای مذاکرات بریگزیت از سوی وی کرد، از دولت او استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بسیاری از ناظران انتظار دارند که ترزا می در صورت شکست خوردن در مذاکرات بریگزیت با چالش بر سر رهبری روبرو شود و در این صورت جانسون می‌تواند یک رقیب برای جانشینی وی باشد.

عده‌ای گفته‌اند که اظهارنظرهای اخیر جانسون درباره زنان برقع‌پوش مسلمان هدفش تقویت حمایت‌ها از خود در میان راست گرایان حزبش است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین