کد خبر: ۵۳۸۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

نماینده رباط کریم خطاب به وزیر کار: پسر حضرتعالی با پسر معاون شما در دبی شرکت دارند؟!/در مورد عدم بازگشت دلارهای پتروشیمی‌ها توضیح دهید/رنجبرزاده: نباید بگذاریم وزیران ضعیف در دولت باقی بمانند

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس خواستار ارائه توضیح وزیر کار درباره عدم بازگشت دلارهای پتروشیمی‌ها و همچنین دلایل شرکت فرزندش در دبی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن نوروزی در جریان بررسی استیضاح وزیر کار در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، در موافقت با استیضاح وزیر کار گفت: می‌گویند در این وضعیت دلار چرا وزیر تعاون را استیضاح می‌کنید، اتفاقا ایشان مقصر است. پتروشیمی‌ها دلارهای خود را به بازار برنگردانده‌اند، دلیل این امر چیست؟ لازم است وزیر در این باره توضیح دهد.

وی خطاب به وزیر رفاه، گفت: پسر حضرتعالی با پسر آقای تقی‌زاده معاون شما در دبی شرکت دارند، آیا این درست است و رابط‌شان هم آقای عبدالناصر موسوی الجزایری است، اگر این موضوع درست نیست حرف شما را قبول می‌کنیم ولی درباره آن توضیح بدهید.

نوروزی خاطرنشان کرد: وزیر کار باید به ده‌ها مورد بحث تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، خدمات درمانی، شستا، تعاونی‌ها و بیمارستان‌های تامین اجتماعی رسیدگی کند، خودتان انصاف داشته باشید آیا درست مدیریت کرده‌اید؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: در برخی موارد مثل تامین اجتماعی موفقیت‌هایی بوده اما در حوزه کار و تعاون چندان موفق نبوده‌اید. در رباط‌کریم ۴۵ تعاونی داریم که همه آنها وضع نابسامانی دارند و در استان تهران هم شرایط مشابهی وجود دارد.

نوروزی اضافه کرد: می‌گویند این بحث در حالی مطرح می‌شود که منافقین دعوت به تظاهرات می‌کنند،‌ من خودم از اولین فرماندهان کمیته‌ام، زندانی طاغوت بودم و ۱۰ سال اسیر بودم، ما خودمان تا آخرین قطره خون در مقابل آنها می‌ایستیم اما این بنا نمی‌شود مشکلات را نبینیم. ملت به ما اختیار داده که از حقوق‌شان دفاع کنیم.

رنجبرزاده: نباید بگذاریم وزیران ضعیف در دولت باقی بمانند

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بگذاریم وزیران ضعیف در دولت باقی بمانند چرا که این امر موجب می‌شود دولت و نظام هم ضعیف شوند.

به گزارش ایسنا، اکبر رنجبرزاده در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی استیضاح وزیر رفاه به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح، اظهار کرد: من تصمیمی برای استیضاح آقای ربیعی نداشتم و جزو امضاکنندگان اولیه هم نبودم اما در روزهای اخیر اتفاقاتی افتاد و اخباری به هیات رییسه مجلس واصل شد که بر خود تکلیف دانستم که استیضاح را امضا کنم.

وی با طرح این سوال که ماندگاری در وزارت به چه قیمتی است؟ افزود: مجلس، خانه ملت و امید ملت است و قداست و پاکی دارد، چرا روزنه‌های فساد را به سمت مجلس هدایت می‌کنید؟ زیرمجموعه آقای ربیعی مباحث و مسائلی را مطرح کردند که نمایندگان را به چالش فساد ببرند، این ظلم به خانه ملت است. مگر مسئولیت چیست که اینقدر باید تلاش کنیم به هر قیمتی در آن بمانیم.

رنجبرزاده ادامه داد: وزیر نفت کمک‌هایی به حوزه‌های انتخابیه می‌کند و زمانی که استیضاح ایشان مطرح می‌شود همه این کمکها را می‌بندد به خاطر اینکه شرف و حیثیت دولت بالاتر از زد و بندی است که شما مرتکب آن می شوید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس خطاب به وزیر رفاه، گفت: اگر ما امروز می‌گوییم شما نباشید، بر اساس مستندات است. طی کمتر از ۹ ماه دولت ۲۲۰ هزار شغل واقعی ایجاد کرده این در حالی است که  برای یک سال یک میلیون شغل تحقق شده، ما درد و رنج مردم را احساس می‌کنیم،‌ مردم ما مظلوم و محروم هستند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: من دوست دارم رییس‌جمهور بتواند با یاران قدرتمند و قوی به دولت خدمت کند، نباید بگذاریم وزیران ضعیف در دولت باقی بمانند، این موجب می‌شود دولت و نظام ضعیف شوند. باید به دولت کمک کنیم.

رنجبرزاده اضافه کرد: منابع وزارت رفاه ۸۸ هزار میلیارد تومان است و درآمد آن هم کمی بیشتر از این رقم است، با این وضع کارگران و بازنشستگان به چه چیزی امید داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین