کد خبر: ۵۳۹۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

روابط نژادی در دوره ترامپ بدتر شده است

نتایج نظرسنجی جدید پولتیکو/مورنینگ کانسالت نشان می‌دهد اکثریت شرکت‌کنندگان می‌گویند روابط نژادی در دوره ریاست جمهوری ترامپ وخیم‌تر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که روابط نژادی از زمان روی کارآمدن ترامپ در سال گذشته بدتر شده است و ۱۶ درصد معتقدند که این وضعیت اکنون بهتر است و ۱۸ درصد هم تغییری در اوضاع مشاهده نمی‌کنند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد نظر مردم در طیف‌های مختلف حزبی متفاوت می‌شود. ۸۲ درصد از دموکرات‌ها معتقدند این روابط بدتر شده است اما تنها ۲۵ درصد از جمهوری‌خواهان نظر مشابهی دارند.

۳۵ درصد از جمهوری‌خواهانی که در این نظرسنجی شرکت کردند می‌گویند روابط نژادی در دوره ریاست جمهوری ترامپ ارتقا یافته است و تنها چهار درصد از دموکرات‌ها با نظرات آنها موافقند. ۲۹ درصد از جمهوری‌خواهانی که در این نظرسنجی شرکت کردند می‌گویند که روابط نژادی همانند قبل است و ۹ درصد از دموکرات‌های این نظرسنجی با آن موافقند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد تفاوت نژادی در پاسخ‌ها تاثیر گذاشته است: ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان سفیدپوست تاکید دارند روابط نژادی بدتر شده است و ۷۹ درصد از سیاه‌پوستان و ۶۰ درصد از لاتین‌تبارها با آنها هم نظر هستند. نظرسنجی پولتیکو و مورنینگ کانسالت بین ۱۹۹۴ تن از دوم تا ششم اوت انجام شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین