کد خبر: ۵۳۹۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

تا ساعاتی دیگر سفر به خورشید آغاز خواهد شد

ناسا اعلام کرد که کاوشگر خورشیدی تا ساعاتی دیگر سفر خود را به خورشید آغاز خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در ساعت ۱۲:۰۳ ظهر امروز ( 3:33 به وقت ساعت استاندارد شرقی (EST)) روز 11 آگوست سال 2018 در حالی که بیشتر آمریکایی‌ها خواب هستند کاوشگر خورشیدی پارکر ماموریت تاریخی ناسا برای لمس خورشید پرتاب خواهد شد.

براساس گزارش «ناسا»، این سفینه در مدار هفت میلیون کیلومتری از خورشید به دور آن خواهد گشت و در نتیجه باید بتواند درجه حرارت بیش از 1300 درجه سانتیگراد، ذرات فرا صوتی و تشعشعات فضایی قوی را تحمل کند.

اطلاعاتی که این کاوشگر از فاصله 140 میلیون کیلومتری به زمین خواهد فرستاد به دانشمندان کمک می‌کند درک کنند چرا اتمسفر خورشید از سطح آن بسیار گرم تر است. آنان همچنین انتظار دارند به اکتشافات غیرمنتظره‌ای نیز دست یابند.

این کاوشگر که به اندازه یک خوردوی کوچک است و توسط آزمایشگاه دانشگاه «جانز هاپکینز» در مریلند طراحی و ساخته شده هفت بار به دور سیاره زهره خواهد گشت تا بتواند خود را در دسامبر سال 2024 به مدار خورشید برساند.سپس 24 بار به دور خورشید خواهد گشت و در هر گردش به آن نزدیک تر خواهد شد.

کاوشگر سپس از میان جو خورشید عبور خواهد کرد و به فاصله 6.27 میلیون کیلومتری سطح این ستاره درخشان خواهد رسید و هفت برابر بیش از فضاپیماهای پیشین به آن نزدیک خواهد شد.

این سامانه مجهز به چهار ابزار برای تصویربرداری از بادهای خورشیدی و همچنین بررسی میدان‌های مغناطیسی، پلاسما و ذرات پرانرژی است.

منشا این بادها دهه‌هاست ذهن دانشمندان را به خود مشغول ساخته و نگاه دقیق‌تر به خورشید جهت بررسی آن‌ها نیازمند ارسال یک کاوشگر فضایی از میان جو خورشید و وارد شدن آن به دماهای تقریبا هزار و 377 درجه سانتی‌گراد است.

این فضاپیما یک سیستم خنک کننده‌ای دارد که مانند رادیاتور عمل می‌‌‌کند و 5 لیتر آب تحت فشار خواهد داشت. این سیستم به دلیل وجود ترکیبی از آب و الکترونیک که در خود دارد همانند دیگر سیستم‌هایی که پیش از این در فضاپیما استفاده شده نخواهد بود.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
به جای این کارابرن حجابشون رارعایت کنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین