کد خبر: ۵۳۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۵

هنیه برای آتش‌بس پیش‌قدم می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : این پیشنهاد در حالی از سوی اسماعیل هنیه مطرح شد که پیشنهادهای مشابه آن در گذشته رد شده‌اند. در طول حملات یک روز گذشته ارتش اسرائیل، یک کودک ده ساله فلسطینی و یک مبارز جان خود را از دست دادند. اسرائیل از پنج ماه پیش تاکنون به امید پایان دادن به حملات موشکی مبارزان فلسطینی حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف فلسطین آغاز کرده است. 

اسماعیل هنیه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ارتش فلسطین حاضر به پایان دادن به حملات موشکی خود است البته پیش شرط این آتش‌بس متوقف شدن حملات اسرائیلی‌ها است.
هنیه در این خصوص گفت: توپ در حال حاضر در زمین اسرائیل است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل به حملات خشونت بار خود علیه فلسطینیان پایان دهد. سخنگوی دولت فلسطین نیز اعلام کرد که در صورت موافقت اسرائیل با این پیشنهاد راه برای گفت‌وگو در خصوص آتش‌بس کلی هموار خواهد بود. 

سخنگوی نخست‌وزیر اسرائیل نیز در این خصوص گفت: اسرائیل با عقب‌نشینی از نوار غزه در سال 2005 به اثبات رساند که خواهان پایان دادن به درگیری‌ها است. اکنون نیز اگر مبارزان فلسطینی به طرحی رسیده‌اند که براساس آن آتش‌بس در نوار غزه اعلام شود، اسرائیل از این طرح استقبال می‌کند.
در طول یک هفته گذشته حملات موشکی فلسطین به اسرائیل حداقل دو کشته بر جا گذاشت. 

روز پنجشنبه ابومازن و هنیه دوبار با یکدیگر دیدار کردند و به گفته یک منبع نزدیک به عباس، در حال حاضر بحث میان طرفین پست وزارت کشور است. 

عباس بارها ابراز امیدواری کرده است که تشکیل دولت میانه‌رو در فلسطین به پایان دادن به تحریم‌های غربی بینجامد. 

خالد مشعل نیز روز گذشته در قاهره در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی با مقام‌های مصری سخن گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین