کد خبر: ۵۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۷

حساسیت آمریکا به روابط فورد و ایران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز کمیسیون مبادلات و امنیت (SEC) آمریکا دیروز فاش کرد که چندی‌ پیش از شرکت فورد خواسته است جزئیات روابط تجاری خود با سوریه، ایران و سودان که از سوی دولت آمریکا متهم به حمایت از تروریست هستند را در اختیار این کمیسیون قرار دهد. 

براساس مکاتبات میان این دو (فورد و SEC) که درماه جولای صورت گرفته، کمیسیون مبادلات و امنیت از فورد خواسته است مدارکی در خصوص روابط خود با این سه کشور ارائه دهد تا اثبات شود اعتبار و شهرت این شرکت خودرو سازی به خاطر روابط تجاری با کشورهای یاد‌شده به خطر نیفتاده است. 

بنا به این گزارش فورد در پاسخ به این نامه با اشاره به فروش‌های چند ماه اخیر خود به سه کشور ایران، سودان و سوریه که گاها از طریق کمپانی‌های کشورهای دیگر صورت گرفته نوشته است: فعالیت‌های تجاری محدود ما در زمینه یاد‌شده کاملا آشکار است و گمان نمی‌کنیم اثر منفی بر شهرت و اعتبار ما داشته باشد. 

خبرگزاری رویترز نامه‌‌ای این چنینی به فورد را غیر معمول می‌داند و می‌افزاید: این مساله پش از آن صورت گرفت که نامه‌هایی از بدنه قانونگذاری آمریکا به کمپانی‌های نفتی اروپا و آمریکا فرستاده و از آنها خواسته شد سرمایه‌گذاران خود را از خطرات سرمایه‌گذاری در کشورهای حامی تروریست ( به ادعای آمریکا) مطلع سازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین