کد خبر: ۵۳۹۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

انتقاد گاردین از کشتار مردم توسط اسرائیل و عربستان؛ چرا سکوت در برابر جنایت؟

روزنامه گاردین می‌نویسد: عربستان سعودی و اسرائیل هر دو فکر می‌کنند که می‌توانند به کشتار مردم بیگناه از جمله کودکان ادامه دهند. به یک دلیل بسیار ساده: آنان می‌توانند این کار را انجام دهند و از حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب برخوردارند. تا زمانی که اطلاع‌رسانی درستی صورت نگیرد این وحشت ادامه خواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه "گاردین" با انتقاد از سکوت و مشارکت بریتانیایی‌ها در کشتار کودکان یمنی توسط سعودی‌ها، می‌نویسد: بچه های کوچکی در اتوبوس در مسیر بازگشت از پیک نیک بودند، بدون شک می خندیدند و شادی می کردند. آنان قطعا نمی دانستند که گروه بزرگتری قصد سوزاندن‌شان را دارند. دستکم 29 کودک در حمله نیروهای عربستان سعودی و متحدان آن کشور در خلیج فارس جان خود را از دست دادند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ براساس گزارش کارزار مبارزه با اسلحه، دولت بریتانیا به دیکتاتوری قدرتمند عربستان سعودی به ارزش 4.7 میلیارد دلار، تسلیحات از زمان آغاز جنگ در یمن به این سو فروخته است. هواپیماها، بالگردها، پهپادها و بمب‌ها و موشک‌ها همگی توسط بریتانیا عرضه می‌شوند و بر سر کودکان خندان در حال بازگشت از پیک نیک فرو می‌ریزند. تنها چند ماه پیش بود که دولت بریتانیا محمد بن سلمان دیکتاتور سعودی را برسمیت شناخت و قراردادی 100 میلیون پوندی را با او امضا کرد تا 48 فروند جنگنده Typhoon را به او ارائه کند. بدتر آن که پرسنل نظامی بریتانیا مستقیما در کمک به تلاش‌های سعودی‌ها در این راستا مشارکت دارند.

انتقاد گاردین از کشتار مردم توسط اسرائیل و عربستان؛ چرا سکوت در برابر جنایت؟

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ عمدتا توسط سعودی‌ها که ما آنان را مسلح می‌کنیم. میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند و آن کشور در آستانه قطحی قرار دارد. با این حال، کجاست خشم ملی بریتانیایی‌ها؟ چرا پوشش رسانه‌ای در این‌باره انجام نمی‌شود. چرا دوستان و متحدان ما در قبال دیکتاتوری عربستان سعودی سکوت می‌کنند؛ سکوت در برابر جنایت؟

"گاردین" افزوده است: یک وحشت‌آفرینی دیگر که با مداخله مستقیم غرب صورت گرفته را در نظر بگیرید؛ چهارشنبه شب یک زن باردار و دختر 18 ماهه‌اش در غزه بر اثر حمله هوایی نیروهای اسرائیلی جان خود را از دست دادند. آیا می‌توان تصور کرد که اسرائیل بتواند بدون کمک نظامی ابرقدرت‌های جهانی چنین حملاتی را انجام دهد؟ مرگ هر فسلطینی توسط اسرائیل یک فاجعه است. نهادهای حقوق بشری مستقل گزارش می‌دهند که 9.456 فلسطینی طی 18 سال گذشته توسط نیروهای امنیتی اسرائیلی جان خود را از دست داده‌اند این در حالیست که در همان بازه زمانی 1.237 نیروی امنیتی اسرائیلی و شهروند غیرنظامی اسرائیلی توسط فلسطینی‌ها کشته شده‌اند. در میان کشته شدگان 2.925 کودک فلسطینی حضور داشته‌اند.

"گاردین" در پایان می نویسد: عربستان سعودی و اسرائیل هر دو فکر می‌کنند که می‌توانند به کشتار مردم بیگناه از جمله کودکان ادامه دهند. به یک دلیل بسیار ساده: آنان می‌توانند این کار را انجام دهند و از حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب برخوردارند. تا زمانی که اطلاع‌رسانی درستی صورت نگیرد این وحشت ادامه خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
اگه این اتفاق تو اروپا افتاده بود، جنگ جهانی راه می افتاد. این نشون می ده جاییکه زندگی می کنی، چقدر مهمه. چقدر اروپاییا و آمریکاییا تو سیاست کثیفن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین