کد خبر: ۵۳۹۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

کرباسیان: اسامی صاحبان اصیل کسب و کار و الگوهای موفق باید اعلام شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: «امروز همانطور که اسامی متخلفان بیان و اعلام می‌شود، باید نام و نشان کارآفرینان و صاحبان اصیل کسب و کار نیز سرزبان‌ها باشد؛ چه پرهیزی بدتر از اینکه، این الگو‌های موفق و ملی را به جامعه معرفی نکنیم.»
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اقتصاد (شادا)، مسعود کرباسیان امروز (سه شنبه) در یادداشتی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: تجربه اتفاقات اخیر نشان داد هراندازه بخش خصوصی مولد، شناسنامه‌دار و متعهد کشور توسعه یابد، فرآیند‌های اصلاحی و مسیر پیشرفت کشور هموارتر می‌شود. 
وی افزود: کارآفرینانی که زندگی و علاقه‌شان ریشه در این آب و خاک دارد، هیچگاه منابع کشور را فقط در پی سود شخصی هدر نمی‌دهند.


وزیر اقتصاد تاکید کرد: امروز در میان فهرست کسانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، بیشترین تعهد و رفتار اخلاقی از صاحبان صنایع مولد و اشتغال آفرین دیده می‌شود که همه وجودشان را برای توسعه و اشتغال آفرینی گذاشته‌اند.

** واگذاری ۱۳۳ بنگاه به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان
کرباسیان در ادامه از واگذاری‌های جدید خبر داد و گفت: جامعه کارگری نباید نگران تعطیلی بنگاه‌ها پس از واگذاری باشند.
وی خاطرنشان ساخت: در وزارت امور اقتصادی و دارایی دو اصل را به شکل جدی دنبال می‌کنیم؛ نخست اینکه همسو با تاکیدات رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهوری، دیدگاه‌های برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های توسعه‌ای فرآیند خصوصی سازی واقعی ادامه یابد و دوم اینکه، بخش خصوصی واقعی مورد حمایت جدی قرار گیرد و تکریم و تقدیر شود.


وزیر اقتصاد افزود: از دومین ماه که در وزارت اقتصاد حضور یافتم، به صورت جدی موضوع تعریف پروژه‌های راهبردی را دنبال کردم؛ در نتیجه ۳۳ پروژه کلیدی تعریف شد که یکی از مهمترین آن‌ها «تکمیل فرآیند واگذاری سهام بنگاه‌های مشمول واگذاری» بود.
وی اظهارداشت: پارسال موفق شدیم هیچگونه انتقال اصل سهام بابت رد دیون دولت نداشته باشیم و ۱۰۰ درصد واگذاری‌ها نیز به بخش خصوصی واقعی صورت گیرد.
کرباسیان گفت: در ادامه این مسیر، ۱۳۹ بنگاه برای واگذاری آماده و قیمت گذاری شدند که از این تعداد ۱۳۳ بنگاه به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان عرضه شد.


وی تاکید کرد: فرآیند واگذاری‌ها با دقت رصد شد تا اصل شفافیت و اطلاع رسانی به موقع در مورد آن‌ها رعایت شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: گاهی در میان جامعه کارگری این نگرانی ایجاد می‌شود که واگذاری بنگاه به رفتار‌هایی خلاف مقررات مانند تعطیلی مجموعه و فروش تجهیزات و زمین کارخانه منجر شود، اما باید به جامعه کارگری اطمینان دهم که اقدامات لازم در خصوص نظارت بر بنگاه‌های واگذار شده و درحال واگذاری، در بستر‌های قانونی با دقت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: به جهت حساسیت‌ها در مورد شیوه واگذاری و خریداران، فرآیند‌های بعدی به خوبی طی شده به طوری که اقساط حاصل از واگذاری‌ها به مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان پیگیری و وصول شده؛ همچنین اهداف درآمدی حاصل از واگذاری‌ها به مبلغ ۸.۳۱۰ میلیارد تومان نیز محقق شده است.
کرباسیان افزود: باور قلبی ما این است که اقتصاد ایران بدون حرکت در مسیر خصوصی سازی به نقطه مطلوب نمی‌رسد؛ در واقع بخش خصوصی اصیل کشور ضامن سلامت اقتصاد است.

سوم مردادماه امسال، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که در سومین مزایده امسال ۱۱ شرکت و بنگاه دولتی به ارزش ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به فروش رفت که از نظر ارزش، بیش از کل واگذاری‌های پارسال است.

به گفته «سید جعفر سبحانی»، قرار است امسال ۶۳۰ بنگاه به تناوب قیمت گذاری و به مزایده گذاشته شود.

دومین مزایده امسال ۲۸ خرداد برگزار شد و ۱۸ یا ۱۹ بنگاه در آن عرضه شد و تنها چهار بنگاه یعنی تنها ۲۰ درصد بنگاه‌های عرضه شده در این مزایده به فروش رفت.


واگذاری سهام دولت در شرکت‌های دولتی مشمول سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از طریق مزایده یا عرضه در بورس انجام می‌شود و از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون واگذاری اموال دولتی در قالب تهاتر با بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین