کد خبر: ۵۴۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۰
سردار صفوی خبر داد

شواهد امنیتی در انفجار هواپیمای سپاه

آفتاب‌‌نیوز : در پی این حادثه، نیروی هوایی سپاه بیانیه‌ای صادر كرد وكمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،«رضا طلایی نیك» را به عنوان نماینده ویژه خود برای بررسی حادثه سقوط هواپیمای آنتونف ‪۷۴‬ به محل حادثه اعزام كرد. 

در بیانیه نیروی هوایی سپاه آمده است: با عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و فرمانده كل قوا و امت شهیدپرور به اطلاع می‌رساند درسانحه سقوط هواپیمای آنتونف نیروی هوایی سپاه پاسداران كه صبح امروز در فرودگاه مهرآباد تهران رخ داد، متاسفانه .‪ ۳‬نفراز پاسداران جان بركف انقلاب اسلامی به همراه ‪ ۶‬نفر از خدمه پرواز عازم ماموریت به مناطق عملیاتی جنوب كشور بودند، به شهادت رسیدند و دو نفر نیز زخمی شدند كه تحت درمان قرار دارند.ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلافاصله با تشكیل تیم فنی و تخصصی اقدام به بررسی دقیق كارشناسانه این حادثه كرده‌است كه نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید. 

از سوی دیگر و به گفته فرمانده سپاه حفاظت فرودگاههای كل كشور،«این هواپیما مأموریت نظامی نداشته و پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد در انتهای باند، حدود ساعت 7 و 12 دقیقه صبح در حالی كه به مقصد شیراز در حركت كرده بود، سقوط كرده است.این هواپیما پس از حادثه آتش گرفته، اما علت دقیق این اتفاق در لحظات اولیه قابل تشخیص نیست و باید این موضوع را به بازخوانی جعبه سیاه موكول كرد». 

اما مهمترین واکنش به این حادثه تا لحظه مخابره این خبر، اظهارات فرمانده سپاه بوده که در آن از «شواهد اطلاعاتی و امنیتی» در مورد این حادثه خبر داده که به آن «معنا و مفهوم خاصی» بخشیده‌است.

سردار سرلشكر «یحیی رحیم صفوی» صبح دوشنبه در جمع كاركنان سازمان بازرسی كل كشورگفت که «این انفجار از نظر امنیتی و اطلاعاتی شواهدی را نشان می‌دهد و چون در هفته بسیج بوده، معنا و مفهومی را در بر دارد». 

وی افزود که «این امر طبیعی است، هم بعد از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(س) و هم در هفته بسیج دشمنان باید كاری انجام دهند. دور تا دور ما را دشمنان كینه‌توز و عنود (گرفته) و در درونمان نیز بعضا منافقین وجود دارند. در هر صورت ایران در محیط خطر سیر می‌كند. در این هواپیما 32 پاسدار و 6 خدمه پروازی بودند و هنگامی كه هواپیما از باند فرودگاه بلند می‌شود، منفجر می‌شود». 

فرمانده سپاه درعین‌حال اظهار داشت: میزان ضرباتی كه به بسیج وارد می‌كنند، بالاتر از آن است كه 38 نفر را به شهادت برسانند. این شهادت‌ها قطعا انگیزه بسیجیان را قوی‌تر خواهد كرد و آنها روحیه ما را با این شهادت‌ها تقویت می‌كنند.

آخرین اخبار
آخرین اخبار ارسالی از محل حادثه حاکی از آن است که بقایای هواپیمای سقوط کرده به سرعت از محل پاکسازی شده است. نیروهای حاضر در محل همچنین مانع حضور خبرنگاران در محل وقوع سانحه شده و تنها تیم خبری دو خبرگزاری خاص امکان حضور در محل را یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار آفتاب از محل حادثه ، گفته می‌شود هواپیمای مزبور حامل  43 سرنشین، شامل 6 خدمه پرواز، بوده است. شاهدان می‌گویند دو تن از سرنشینان هواپیمای سقوط کرده از این حادثه جان سالم به دربرده و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شده‌اند. گفته می‌شود حال یکی از این دو مجروح وخیم است اما پزشکان امیدوارند که مجروح دیگر این سانحه را نجات دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین