کد خبر: ۵۴۰۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
محمدعلی باشه آهنگر:

خیلی سخت است که ۷۰ سال در اوج باشی

محمد علی باشه آهنگر گفت: عزت‌الله انتظامی از آن دسته هنرمندانی بود که وجهه هنری، شخصیت هنری و مسئولیت اجتماعی خود را هیچگاه فراموش نکرد و به ارزان‌فروشی و بازاری که مدتی است گلوی جامعه هنری ایران را می‌فشارد، دچار نشد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی باشه آهنگر - کارگردان سینما  ـ منطقه خوزستان با ابراز همدردی با خانواده مرحوم انتظامی، اظهار کرد: خیلی سخت است که یک بازیگر در تمام طول فعالیت هنری خود به مدت ۷۰ سال در قله اوج و افتخار قرار بگیرد.

این کارگردان خوزستانی با اشاره به دوران ارزشمند فعالیت مرحوم انتظامی، گفت: بسیاری از هنرمندان در دوران فعالیت خود قدر موقعیتشان را نمی‌دانند و گاهی مجبور به ارزان فروشی می‌شوند اما عزت‌الله انتظامی از آن دسته هنرمندانی بود که وجهه هنری، شخصیت هنری و مسئولیت اجتماعی خود را هیچگاه فراموش نکرد و دچار ارزان‌فروشی و بازاری که مدتی است گلو جامعه هنری ایران را می‌فشارد، نشد.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «سرو زیر آب» درباره ویژگی‌های شخصیتی انتظامی یادآور شد: مهم ترین ویژگی عزت‌الله انتظامی بزرگ شخصیت واقعی او ورای دنیای بازیگری است؛ چنان‌که گاهی در گفتگوهای فرهنگی و هنری از شخصیت بازیگری آقای انتظامی در مرحله دوم نام برده می شد.

وی گفت: منش و شخصیت والای این عزیز از دست رفته از ویژگی‌های مورد توجه بسیاری از مردم، اهالی هنر و مدیران کشور بود، ویژگی‌هایی که در میان بسیاری از هنرمندان به فراموشی سپرده شده است اما ایشان شان و شخصیت خود را به عنوان یک بزرگ در عرصه سینما و تئاتر حفظ کرده بود و به عنوان یک مصلح در خیلی از محافل حضور پیدا می‌کرد و در پشت پرده تلاش زیادی را برای حل مشکلات هنرمندان و حتی مردم به ثمر رسانده بود.

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم با نگاه ملی سی و ششمین دوره فیلم فجر، با بیان این که به سختی ممکن است انسانی مانند مرحوم انتظامی تکرار شود، افزود: این ضایعه برای جامعه هنری بسیار دردناک است زیرا تا زمانی که ایشان نفس می‌کشیدند آدم احساس امنیت و اطمینان می‌کرد، لذا به خانواده این بزرگوار به خصوص مجید انتظامی بزرگ و جامعه هنری و مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم.

کارگردان فیلم «نیمه گمشده» با اشاره به خاطره ای مشترک با مرحوم انتظامی، اظهار کرد: سال ها پیش که با ساخت فیلم نیمه گمشده برای اولین بار در یک جشنواره شرکت کرده بودم، بسیاری از هنرمندان معروف و پیشکسوت هم حضور داشتند که آقای انتظامی هم یکی از آن‌ها بود، در این حین که من به خاطر جوانی و تازه کار بودن احساس تنهایی می کردم، در گوشه‌ای پشت میز نشسته بودم که مرحوم انتظامی میز خود را ترک کرد و به سمت من آمد و علت حضورم را جویا شد و چای خود را کنار میز من آورد و شروع کرد با من صحبت کردن که نباید تنها باشی و باید در جمع با هنرمندان بجوشی. 

وی افزود: ایشان برای این که روحیه مرا حفظ کند، جای خود را ترک کرد و مرام و منش‌اش را به‌عنوان یک پیشکسوت در حق من ادا کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین