کد خبر: ۵۴۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۵

شمارش معکوس برای آغاز مذاکرات کره

آفتاب‌‌نیوز : معاون وزیر امور خارجه کره‌شمالی کیم‌کی‌گوان راهی پکن می‌شود تا احتمالا با کریستوفو هیل در حاشیه نشست‌های سایر اعضا ملاقات کند. اما در واشنگتن سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که احتمال دیدار میان کویستوفو هیل و نماینده کره‌شمالی بسیار قوی است. 

کریستوفوهیل در این خصوص به خبرنگاران گفت: در این نشست‌های حاشیه‌ای طرفین خود را برای حضور در مذاکرات شش جانبه که از اواسط دسامبر آغاز خواهد شد آماده می‌کنند. 

هیل با نماینده ژاپن امروز دیدار می‌کند و این در حالی است که هنوز خبری از حضور نمایندگان روسیه در چین شنیده نمی‌شود. نماینده ژاپن نیز اعلام کرد که با هیل و نماینده کره‌شمالی دیدار خواهد کرد اما از بیان امکان دیدار چند جانبه در پکن خودداری کرد. 

دیدار کریستوفو هیل با کیم‌کی‌گوان در ماه گذشته میلادی به اعلام آمادگی کره‌شمالی برای بازگشت به پای میز مذاکره انجامید. البته جزئیات این دیدار هرگز افشا نشد. از یک سال پیش تاکنون جلسات مذاکرات شش جانبه به دلیل خودداری کره‌شمالی برای حضور در این جلسات به حالت تعلیق در‌آمده‌اند. نماینده هسته‌ای کره‌جنوبی نیز اعلام کرد که آمادگی جدی برای برگزاری مذاکرات بسیار مهم‌تر از تعیین ضرب‌الاجل زمانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین