کد خبر: ۵۴۰۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

دامپزشکی: ذبح دام عید قربان در معابر عمومی ممنوع است

ئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای جلوگیری از انتشار هرگونه بیماری مشترک بین دام و انسان هرگونه ذبح دام در معابر و اماکن عمومی و غیر مجاز که خطراتی را برای شهروندان ایجاد کند، ممنوع است.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رفیعی پور، افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و رها شدن آ‌لودگی‌ ناشی از ذبح دام در محیط عمومی از شهروندان خواست تا ذبح نذورات و قربانی خود را در کف خیابان و محل‌های نامناسب انجام ندهند.

وی اظهارداشت: سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی امنیت غذایی، سلامت و بهداشت جامعه آمادگی دارد مانند سالهای گذشته با ایجاد جایگاه های عرضه بهداشتی دام زنده در اقصی نقاط کشور از ذبح غیربهداشتی دام جلوگیری کرده و خدمات مناسب را به شهروندان ارایه دهد.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی در جایگاه های تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور با نظارت های بهداشتی لازم قبل، حین و پس از کشتار دام با حضور دامپزشکان، بازرسان بهداشت و ناظرین بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود.

رفیعی پور اضافه کرد: دام‌هایی که در جایگاه مورد تایید سازمان دامپزشکی عرضه می‌شود، قبل از حمل مورد معاینه قرار گرفته و پس از ورود به جایگاه‌ها و قبل از خرید مشتری توسط دامپزشک معاینه شده و سپس ذبح بهداشتی انجام می‌شود و هموطنان می‌توانند از سلامت کامل قربانی اطمینان کامل داشته باشند.

وی گفت: شهروندان می توانند برای اطلاعات بیشتر از نزدیک ترین جایگاه عرضه و کشتار دام به محل سکونت خود با سامانه ارتباط مردمی 1512 تماس حاصل نمایند، همچنین هموطنان هرگونه کشتار غیرمجاز دام در سطح معابر و امکان عمومی را می توانند به سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل استان ها اطلاع دهند.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
خوب خیلی بی فرهنگ داریم که گوش نمیدن چه کسی قراره برخورد کنه باهاشون؟!!! هیچکس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین