کد خبر: ۵۴۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۰
آخرین تلاش‌ها برای تکه پاره نشدن اصولگرایان

راست سنتی همه را در لیست می‌گذارد!

آفتاب‌‌نیوز : وی با بیان اینکه «نام مهدی چمران و ابراهیم شیبانی درصدر لیست انتخاباتی جبهه پیروان قرار دارد»، گفت: در این فهرست از هر دو طیف اقلیت و اکثریت شورای شهر کنونی تهران،‌ نمایندگانی به چشم می‌خورند.
این منبع آگاه افزود: حسن بیادی،‌ نادر شریعتمداری، امیررضا واعظ آشتیانی و مرتضی طلایی هم در این فهرست حضور دارند. 

این در حالی است که قرار گرفتن توأمان نام چهره‌هایی مانند واعظ آشتیانی با بیادی و طلایی در یک لیست انتخاباتی، با پرسش‌هایی مواجه است. این مسأله از آنجا قابل تأمل است که واعظ آشتیانی به عنوان نماینده شاخص اقلیت شورای شهر تهران (حامی احمدی‌نژاد)، جدی‌ترین مخالف اشخاصی مانند بیادی و طلایی به عنوان شاخص‌ترین چهره‌های حامی قالیباف در انتخابات آینده شوراها محسوب می‌شود. 

در همین رابطه شنیده می‌شود که جبهه پیروان خط امام و رهبری (به ریاست حبیب‌الله عسگراولادی) تحت تأثیر فشارهای فراوانی که به آن وارد می‌شد، پذیرفته که نام «مهرداد بذرپاش» و «پروین احمدی‌نژاد» خواهر و مشاور سابق رئیس‌جمهور را در فهرست انتخاباتی خود قرار دهد.
این امر در شرایطی اتفاق مي‌افتد که نام این دو در صدر لیست ستادهای انتخاباتی حامی دولت قرار دارد و باید دید که آیا این دو حاضر می‌شوند در فهرست انتخاباتی یک تشکل راست سنتی، در رتبه‌ای پایین‌تر از افرادی مانند چمران، شیبانی، بیادی و طلایی قرار بگیرند یا خیر؟ 

این اقدام جریان راست سنتی در پی آن صورت می‌گیرد که چهره‌های شاخص این جریان چون «اسدالله بادامچیان»، «محمدرضا باهنر» و «محمدنبی حبیبی» نسبت به ادامه اختلاف در جناح اصولگرا هشدار داده بودند . باهنر از «خطر تکه پاره شدن اصولگرایان» سخن گفته بود. بادامچیان درباره «گرگ بیابان» سخن گفته بود که در کمین اصولگرایان است و حبیبی «سم مهلک» اختلافات را یادآور شده بود. 

در این شرایط گفته می‌شود که قرار دادن نام خواهر و مشاور سابق رئیس جمهور در فهرست انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری، آخرین حربه بزرگان این جبهه برای راضی کردن جوانان حامی احمدی‌نژاد به فعالیت در چارچوب جناح راست سنتی است که میزان توفیق آن در روزهای آینده مشخص می‌شود. 

قرار است فهرست حامیان دولت با عنوان «رایحه خوش خدمت» هفته آینده منتشر شود. ناظران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند که اعلام این فهرست، نقطه پایانی بر تلاش‌های جریان راست سنتی برای همسو کردن حامیان دولت با خود باشد و پس از آن، این جریان ناچار به جدایی و یا دنباله‌روی از فهرست حامی دولت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین