کد خبر: ۵۴۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۵

البرادعی هنوز از ایران ناراضی است

آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری رویترز به نقل از البرادعی گزارش داد: مورد منحصر به فرد مورد ایران این بود که ما باید کار را از جایی شروع می‌‌کردیم که بحث شناخت 20 سال فعالیت مخفیانه مطرح بود. 

وی افزود: قطعا این مساله وضعیت متفاوتی را ایجاد می‌کند و بدان معنی است که ایران باید ابتکارات بیشتری را برای توضیح آنچه پیش از این اتفاق افتاده در پیش بگیرد. 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرد تاکنون تلاش زیادی را انجام داده تا به ایرانی‌ها بفهماند که آنها به تغییر روش و پیش‌رفتن به سوی شفاف‌سازی بیشتر احتیاج دارند.
 
البرادعی ادامه داد: در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می‌کند که تمام تاسیسات و مواد هسته‌ای اعلام شده در ایران تحت پادمان‌های آژانس قرار دارد اما آژانس نمی‌تواند تضمین کند که در ایران هیچ مورد اعلام نشده‌ای وجود ندارد. 

وی همچنین گفت: زمانی که سوالاتی را در مورد ایران مطرح می‌کنیم، قصدمان بازسازی تاریخ است. اینکه ایران به چه مواردی دست یافته است؟ چه کسی در آن مشارکت داشته؟ چه تجربه خاصی بدست آورده؟ و چه زمانی و کجا این تجربیات انجام شده است. 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رد درخواست کمک ایران برای ساخت راکتور اراک از سوی شورای حکام را فقدان اعتماد جهانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران عنوان کرد.وی گفت: این کمک به دلیل فقدان اعتماد به برنامه هسته‌ای ایران رد شد، در عین حال طرح این مساله زمانی بود که شورای امنیت سازمان ملل در حال بررسی اعمال تحریم علیه ایران به دلیل سرپیچی از درخواست تعلیق غنی‌سازی اورانیوم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین