کد خبر: ۵۴۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۷
ارغنده پور تحلیل کرد:

دو قطبی خاتمی ـ احمدی‌نژاد در انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت  در عین حال «ائتلاف یکپارچه اصلاح‌طلبان» را بسیار مهم ارزیابی کرد و به ثمر رسیدن آن را نشان دهنده «نوعی بلوغ» دانست. 

به گفته وی جناح حاکم چون تفاوت‌هایی با شاخه‌های شناخته شده قبل جناح راست دارد، در نتیجه اگرچه امکان یکپارچگی آنها ضعیف است اما چنانچه چنین اتفاقی بیفتد، به معنای آن است که بقیه به هژمونی هواداران تفکر رئیس جمهور رضایت داده‌اند چرا که گریزی از آن نداشته‌اند. 

ارغنده‌پور تصریح کرد: دو هویت فوق در انتخابات شوراها به مصاف مواجهه با یکدیگر خواهند رفت و نتیجه آن می‌تواند تعیین کننده باشد، چنانچه جناح حاکم مجددا به پیروزی قاطع دست یابد شتاب سرعت تغییرات احمد‌ی‌نژادی بیشتر می‌شود ضمن آنکه مقدمه مناسبی نیز برای آنها در انتخابات آتی مجلس فراهم می‌شود. 

به اعتقاد وی، اگر نتیجه انتخابات برای هر یک از طرفین نسبی باشد این امر با توجه به نتایج انتخابات گذشته، نوعی کاهش محبوبیت و مقبولیت آنها در جامعه و شروعی برای صعود مجدد اصلاح طلبان خواهد شد که امیدوار کننده است. 

ارغنده‌پور تاکید کرد: اگر اصلاح‌طلبان پیروی قاطعی در شهرهای بزرگ به دست‌ آورند، مفهوم آن طرد و دفع تفکر جناح حاکم است و انتخابات آتی مجلس با شرایط بهتری متصور است. 

وی در ادامه درباره سلامت انتخابات که یکی از پیش شرط‌های جبهه مشارکت برای حضور در انتخابات است، گفت: سلامت انتخابات در این دوره به شدت مورد توجه است و امیدواریم انتخابات به گونه‌ای برگزار شود که شبهه‌ای در این‌باره پیش نیاید که این نشانه خوبی برای دولتی که اولین انتخابات را در دوره مسئولیتش برگزار می‌کند، نیست. 

ارغنده‌پور سپس درباره چگونگی تبلیغات انتخاباتی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: پیام دو قطبی لیست‌ها باید به جامعه منتقل شود. لیست اصلاح‌طلبان ـ فارغ از محتوای آن ـ هویتش به انتساب آن به تفکر خاتمی است و لیست جناح حاکم نیز هویتش به انتساب آن به نوع تفکر احمدی‌نژاد است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتقال این پیام، باید کانون محوری تبلیغات باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین