کد خبر: ۵۴۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

ژنرال مک‌کنزی گزینه ترامپ برای ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا یک افسر کهنه‌کار تفنگداران دریایی را برای ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا و نظارت بر عملیات‌های جنگی در سراسر خاورمیانه نامزد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
چنانچه سنای آمریکای نامزدی ژنرال کنت اف. مک‌کنزی جونیور را تایید کند، او جانشین ژنرال جوزف ووتل می‌شود که انتظار می‌رود طی ماه‌های آتی از ریاست فرماندهی آمریکا موسوم به "سنتکام" کناره‌گیری کند. این ژنرال یکی از مقام‌های نظامی بسیار ارشد پنتاگون در سال گذشته بوده است که گاها درباره مسائل عملیاتی در کنار سخنگوی غیرنظامی این سازمان، در جمع خبرنگاران سخن گفته است.

این مقام در شرایطی قرار است ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا در دست بگیرد که پنتاگون تحت رهبری جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا قصد دارد تا نوک پیکان را از جنگ‌های ۱۷ سال گذشته به سمت مقابله با قدرت‌های مهمی مانند روسیه و چین متمرکز کند. در حالی که کمپین ضد داعش، که عمده عملیات این مرکز از سال ۲۰۱۴  بوده، رو به کاهش رفته است اما نیروهای آمریکایی همچنان عملیات‌هایی در سوریه و کمتر از آن، در عراق را دنبال می‌کنند. عملیات نیروهای آمریکایی در افغانستان، یمن و مناطق دیگر هم ادامه دارد که به بهانه مقابله با شبه‌نظامیان است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وال استریت ژورنال پیشتر از بزرگ‌ترین طرح دولت ترامپ برای جابجایی رهبران نظامی از ابتدای شروع به کار این دولت خبر داده بود. این تغییرات جابجایی فرماندهانی در خاورمیانه و اروپا را شامل می‌شود. پستی که اکنون در دست ژنرال ووتل است، مهم‌ترین فرماندهی ارتش آمریکا است که مسئولیت کل خاورمیانه از جمله افغانستان، عراق و سوریه را بر عهده دارد. ژنرال ووتل بهار آینده بازنشسته می‌شود. ژنرال مک‌کنزی اکنون مدیر ستاد مشترک ارتش است و سال‌ها تجربه فعالیت در مناطق جنگی عراق و افغانستان و همچنین در داخل واشنگتن را دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین