کد خبر: ۵۴۱۵۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

اخبار ضدونقیض از حادثه ریزش تونل غار یخی کوهرنگ/چندین نفر کشته و زخمی شدند

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: در این حادثه ۲۰ نفر در ریزش تونل غار یخی گرفتار می شوند که با کمک مردم محلی ۱۶ نفر در لحظه اولیه نجات یافتند.
آفتاب‌‌نیوز :
فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: در این حادثه ۲۰ نفر در ریزش تونل غار یخی گرفتار می شوند که با کمک مردم محلی ۱۶ نفر در لحظه اولیه نجات یافتند.  

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خبرگزاری صداوسیما نوشت: مرتضی زمانپور افزود: چهار نفر در غار یخی زیر آوار یخ ماندند که امدادرسانی برای نجات آنها تداوم دارد.

آخرین خبرها از حادثه ریزش تونل غار یخی کوهرنگ/۴ نفر کشته شدند/ مردم محلی ۱۶ نفر را نجات دادند

وی گفت دقایقی قبل یکی از گرفتار شدگان از زیر آوار خارج شد که  در بیمارستان جان سپرد .

وی گفت:حال سه نفر دیگر هم وخیم گزارش شده است.

وی گفت: گرمی هوا و ذوب شدن یخ های قسمتی از غار یخی چما که ارتفاع برف به دو و نیم تا سه متر می رسد، باعث گرفتار شدن این گردشگران شده است.

زمانپور همچنین خبر مفقودی ۱۰ گردشگر دیگر را به شدت تکذیب کرد و گفت: همه کسانی که در غار بوده اند؛ به کمک مردم محلی و امدادگران از زیر آوار خارج شدند.

 شهرستان کوهرنگ در فاصله ۱۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری واقع شده است.

آخرین خبرها از حادثه ریزش تونل غار یخی کوهرنگ/۴ نفر کشته شدند/ مردم محلی ۱۶ نفر را نجات دادند

یک نفر در حادثه ریزش غار یخی «چما» کوهرنگ جان باخت

خبرگزاری ایرنا نیز نوشته است: فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: ریزش غار یخی «چما» کوهرنگ موجب محبوس شدن تعدادی از گردشگران شد که با تلاش نیروهای امدادی و محلی گردشگران نجات یافتند، اما در این حادثه یک تن جان خود را از دست داد.

مرتضی زمانپور شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این حادثه چهار نفر داخل غار حبس شدند که با تلاش نیروهای امدادی سه نفر از آنان نجات یافت و یک تن جان باخت.

بگفته منابع محلی گردشگران اهل شهرستان شاهرود بودند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است. 

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این غار شبیه تنگه ای بزرگ و یک انبار پربرف است که برف های ان تا 50 متر نیز می رسد.

لایه های یخی این غار در فصول گرم و کم بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست است و باید از عبور و داخل غار اجتناب کرد. 
شهریور سال گذشته نیز بدلیل ریزش غار یخی چما 2 گردشگر اهل شیراز جان خود را از دست دادند.

ریزش غار چما ۳ کشته و مصدوم برجای گذاشت

خبرگزاری تسنیم نیز نوشت: فرماندار کوهرنگ گفت: بر اثر ریزش قسمتی از برف غار یخی چما در شهرستان یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند که هر سه نفر از شاهرود بودند.

مرتضی زمانپور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: در اثر شکسته شدن و ریزش قسمتی از برف غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند. جان باختگان و مصدوم این حادثه توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

فرماندار شهرستان کوهرنگ بیان کرد: قرار گرفتن در دره‌ای عمیق و انباشت برف‌های چندین ساله در این مکان سبب شده، قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال در غار چما باقی بمانند.

خبرگزاری فارس نیز نوشته است: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از محبوس شدن 12 گردشگر در حادثه ریزش غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: این حادثه تاکنون یک فوتی و سه مصدوم داشته است.

فرامرز شاهین شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با دریافت گزارشی مبنی بر ریزش غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ سه دستگاه آمبولانس 115 به محل حادثه اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از محبوس شدن 12 گردشگر در این غار خبر داد و افزود: گزارش‌های دریافتی از فوت یک نفر و وجود سه مصدوم در محل حادثه حکایت دارد. آنتن‌دهی تلفن همراه در محل حادثه ضعیف است بنابراین  جزئیات به محض دریافت اطلاعات تکمیلی اعلام می‌شود.

اعزام 4 اکیپ امدادی هلال‌احمر

شاهین جواهری از اعزام چهار اکیپ از امدادگران هلال‌احمر به محل حادثه خبر داد.

مسؤول روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از تعداد محبوس شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست، افزود: در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و سه نفر نیز مصدوم شده‌اند.

هیچ مفقودی نداریم

مرتضی زمانپور نیز با اشاره به اینکه حادثه ریزش غار یخی چما در حدود ساعت پنج بعدازظهر صورت گرفت، گفت: نیروهای امدادی با دریافت گزارش حادثه پس از 30 دقیقه در محل حضور پیدا کردند.

فرماندار کوهرنگ افزود: سه گردشگر در زیر آوار برف و یخ غار یخی چما محبوس بودند که یکی از آن‌ها و فوت و دونفر مصدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه فوتی این حادثه نوجوانی 16 سال به نام «محمدامین رسولی» اهل شاهرود بوده است، اضافه کرد: یکی از مصدومان حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و مصدوم دیگر که دچار شکستگی پا بود به بیمارستان چلگرد و سپس به بیمارستان فارسان برای مداوا اعزام شد.

زمانپور با بیان اینکه این حادثه مفقودی نداشت، افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی و انتظامی در محل حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین