کد خبر: ۵۴۱۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

پاپ در ارتباط با رسوایی آزار جنسی کودکان طلب بخشش کرد

هفته پیش هیات منصفه‌ای در آمریکا جزییات هفت دهه آزار جنسی توسط روحانیون کلیسای کاتولیک در ایالت پنسیلوانیا را گزارش کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
پاپ فرانسیس در نامه ای خطاب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون عضو کلیسای کاتولیک، آزار جنسی کودکان و پنهانکاری روحانیون در این مورد را به عنوان یک رشته "فجایع" محکوم کرده است.

این نامه خطاب به "امت الهی" خواستار پایان "فرهنگ مرگ" در کلیسا شده و به ناکامی‌ها در رسیدگی به سوءاستفاده جنسی می پردازد و طلب بخشش می کند.

هفته پیش هیات منصفه‌ای در آمریکا جزییات هفت دهه آزار جنسی توسط روحانیون کلیسای کاتولیک در ایالت پنسیلوانیا را گزارش کرد.

این تحقیقات نشان داد که بیش از هزار فرد زیر سن قانونی که قابل شناسایی هستند هدف آزار ۳۰۰ کشیش در این ایالت قرار گرفته اند.

تصور می شود که هزاران نفر دیگر قربانی شده باشند. این تحقیقات شواهدی از پنهانکاری سیستماتیک کلیسا پیدا کرد. در بسیاری موارد این حوادث قدیمی تر از آن هستند که قابل پیگرد باشند.

واتیکان پس از انتشار آن گزارش گفت که پاپ در کنار قربانیان می ایستد و علیه کشیش های مجرم موضع می گیرد.

واتیکان می گوید این اولین بار است که پاپ در مورد مساله آزار جنسی، کل جمعیت کاتولیک ها را خطاب قرار می دهد.

او در این نامه دو هزار کلمه ای مستقیما به رسوایی کلیسای پنسیلوانیا اشاره و به نقش کلیسا در ناکامی برای جلوگیری سریع تر از آن اذعان می کند.

او با اشاره به "درد دلخراش این قربانیان" که برای "مدت های طولانی نادیده گرفته شد، سری نگه داشته شد یا عمدا خاموش شد" می نویسد: "ما به عنوان جامعه کلیسایی با شرم و ندامت اذعان می کنیم که به وظیفه خود عمل نکردیم، به موقع عمل نکردیم، و ابعاد و عمق زیانی که بر زندگی بسیاری تحمیل شد را درک نکردیم."

"ما از کودکان مراقبت نکردیم و آنها را به حال خود رها کردیم."

این نامه چند روز پیش از آن منتشر می شود که پاپ قرار است برای سخنرانی در "نشست جهانی خانواده" که توسط کلیسای کاتولیک برگزار می شود به ایرلند برود.

اسقف اعظم ایمون مارتین از کلیسای کاتولیک ایرلند گفته انتظار دارد که پاپ فرانسیس در این سفر با کسانی که قربانی آزار جنسی روحانیون بوده اند ملاقات کند.

مارگارت مک گاکین از موسسه "بازماندگان و قربانیان سوءاستفاده توسط نهادها" در ایرلند شمالی گفت که واکنش پاپ "ناکافی و دیرهنگام" بوده و این نامه "چیزی را عوض نمی کند."

ان برت دویل از مدیران وبسایتی که سوءاستفاده توسط روحانیون را دنبال می کند (BishopAccountability.org) گفت که پاپ باید "کمتر سخن بگوید و بیشتر عمل کند."

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین