کد خبر: ۵۴۱۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

کشف میلیاردها کالای احتکار شده در برخی شهرها

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف حدود 28 میلیارد ریال کالای احتکار شده در شهرستان صحنه با تلاش مأموران انتظامی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار «منوچهر امان‌اللهی» اظهار کرد: به‌دنبال اطلاع مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان صحنه از وجود دو انبار که مقدار زیادی کالا در آن احتکار شده، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای برخورد با عاملان احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان، مأموران موفق شدند محل این انبارها را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به بازرسی از آن اقدام کنند.

امان‌اللهی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این دو انبار، 80 تن عسل، 15 تن شکر، 16 دستگاه تراکتور، 8 دستگاه یخچال و یک دستگاه اجاق گاز کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ارزش کالاهای احتکار شده را طبق اظهارنظر کارشناسان حدود 28 میلیارد ریال عنوان کرد. 

وی یادآور شد: علاوه‌بر پلمب انبارهای محل احتکار کالا، صاحبان آن‌ها نیز دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند. 

امان‌اللهی برخورد قاطعانه با احتکارکنندگان را از برنامه‌های اصلی پلیس امسال دانست و گفت: پلیس با هرکسی که بخواهد در روند اقتصادی کشور اخلال ایجاد کند قاطعانه برخورد می‌کند.

انبار لوازم‌خانگی احتکار شده در نهاوند کشف شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند گفت: انبار لوازم‌خانگی احتکار شده در نهاوند به ارزش تقریبی 300میلیون تومان در کشف شد.

«بیژن ترابیان» افزود: این انبار که در یکی از خیابان‌های شهر نهاوند بود صبح دیروز با حضور بازرسان تعزیرات، اداره صنعت، نیروی انتظامی و اتاق اصناف با دستور قضایی کشف و ضبط شد.

وی درباره اقلام کشف‌شده اظهار کرد: در این انبار مقادیر زیادی انواع لباسشویی، یخچال‌های دوقلو و ساید بای ساید، آبگرمکن، انواع اجاق‌گازهای صفحه و ... که احتکار و اختفا شده بود، کشف شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند خاطرنشان کرد: برآورد اولیه و تقریبی این انبار حدود ۳۰۰ میلیون تومان است که اطلاعات تکمیلی و دقیق‌تر طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

کشف کالاهای احتکار شده 30 میلیاردی در ساری

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف کالاهای احتکار شده 30 میلیارد ریالی در شهرستان ساری و دستگیری متهم در این ارتباط خبر داد.

به گزارش ایسنا، «حسن مفخمی شهرستانی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مقابله با قاچاق کالا و احتکار کالاهای مصرفی، برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی، در جهت توسعه و ارتقای تعامل با اداره صنعت و معدن و تجارت در پی کسب خبری مبنی بر احتکار کالا توسط فردی در سطح شهرستان ساری، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی با شناسایی متهم به احتکار کالا به نام «الف – ق»  که اقدام به دپوی لوازم خانگی و عدم عرضه و فروش آن برای مدت طولانی و غیرمجاز کرده بود، این فرد را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: با شناسایی محل دپوی کالا، مأموران پلیس آگاهی با همکاری مسئولان تعزیرات حکومتی استان و نماینده اداره صنعت معدن و تجارت از انبار کالا بازدید کردند که در نتیجه موفق شدند، اقلام زیادی از کالا شامل یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا، لباسشویی، تلویزیون ال ای دی ، ظرفشویی، اجاق گاز، مایکروفر و ... را کشف کنند.

مفخمی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را 30 میلیارد ریال برشمرد و افزود: برابر دستور مقام قضائی همه کالاها در انبار پلمب شد و با تشکیل پرونده قضائی، اقدامات لازم و مقتضی برای عرضه و توزیع کالاها در دستور کار قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و احتکار کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم، افزود: احتکار و قاچاق کالا پدیده شومی است که به اقتصاد کشور ضربه شده و موجب افزایش بیکاری و اخلال در اقتصاد کشور می‌شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
اگر این همه کالا احتکار شده به راستی کشف میشود پس چرا هیچ خبری از توزیع انها با قیمت مصوب در بین مردم نیست ،............
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین