کد خبر: ۵۴۱۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷

ترامپ پامپئو را مسئول بررسی بحران "اراضی" در آفریقای جنوبی کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا از وزیر امور خارجه‌اش خواسته است تا با دقت مسئله تصرف اراضی و کشتار کشاورزان سفیدپوست در آفریقای جنوبی را مورد بررسی قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت:‌ از مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا خواسته‌ام تا با دقت مسئله توقیف و مصادره اراضی و زمین‌های کشاورزی در آفریقای جنوبی و کشتار گسترده کشاورزان در آنجا را بررسی کند.

کریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی اول اوت اعلام کرد کنگره ملی آفریقا (حزب حاکم) پیشرفت خوبی در طرح‌های تغییر قانون اساسی داشته است که اجازه مصادره اراضی بدون جبران خسارت را می‌دهد. با گذشت دو دهه از آپارتاید، سفیدپوستان همچنان اکثر اراضی را در آفریقای جنوبی در دست دارند. به نظر می‌رسد توییت ترامپ پاسخی به یک گزارش فاکس نیوز باشد که روی مسئله اراضی آفریقای جنوبی و قتل کشاورزان سفیدپوست متمرکز بود.

وزارت خارجه آمریکا هنوز به اظهارات رامافوسا واکنشی نشان نداده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،از زمان پایان آپارتاید در ۱۹۹۴ کنگره ملی آفریقا مدل "فروشنده راضی، خریدار راضی" را دنبال کرده است و طبق آن دولت، اراضی کشاورزی سفیدپوستان را می‌خرد تا میان سیاهان توزیع کند. اما پیشرفت این طرح کند بوده است. رئیس بانک دولتی "اراضی" در آفریقای جنوبی می‌گوید این طرح که به دولت اجازه می‌دهد تا زمین‌ها را بدون پرداخت خسارت در اختیار بگیرد، تبعاتی در پی خواهد داشت. توییت ترامپ چند روز پس از آن منتشر می‌شود که او گفت که همسرش ملانیا ماه اکتبر به آفریقا سفر خواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین