کد خبر: ۵۴۱۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

تعیین نرخ ثابت برای پروازهای داخلی تا پایان مهر+ قیمت

در جریان جلسه‌ای که میان مسئولان شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، نرخ پروازها تا پایان مهر ماه تعیین شد و هیچ شرکتی بالاتر از این نرخ‌ها بلیت خود را به فروش نخواهد رساند.
آفتاب‌‌نیوز :
مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو ایسنا، با اشاره به برگزاری این جلسه در صبح امروز (شنبه) ، تصریح کرد: در جریان این جلسه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به شکل داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند که با وجود آزاد سازی نرخ‌ها به منظور کمک به شرایط اقتصادی کشور   و سیاست‌های صنعت هواپیمایی نرخ‌های مشخصی برای انجام پروازهای داخلی‌شان نهایی کرده و تا پایان مهر ماه  امسال تغییری در آنها ایجاد نکند.

به گفته وی با اجرایی شدن این سیاست، نرخ‌های اجرایی شده در طول روزهای گذشته به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که نرخ جدید پروازها تا ساعات آینده روی سایت شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد، توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته  نرخ پرواز تهران ــ اصفهان 290 هزار تومان، تهران ــ‌ شیراز 380 هزار تومان، تهران ــ مشهد 390 هزار تومان، تهران ــ کیش 510 هزار تومان و تهران ــ بندرعباس 540 هزار تومان تعیین شده است.

سامانی ادامه‌ داد: این نرخ‌ها سقف مجاز قیمت بلیت پروازها به شمار می‌رود و در صورت عدم کشش بازار و تصمیم گیری شرکت‌های هواپیمایی امکان پایین آمدن آن نیز وجود دارد، اما قطعا هیچ شرکتی اجازه نخواهد داشت که بیشتر از این قیمت بلیت فروشی کند.

وی با بیان این که کاهش تعداد مسافران حاصل از افزایش نرخ بلیت قطعا برای اریرلاین‌ها اتفاق به صرفه ای به شمار نمی‌رود، تاکید کرد : با وجود تمام فشارهای بین‌المللی که تامین نیازهای شرکتهای هواپیمایی ایران را با دشواری‌های فراوان مواجه می‌کند و علی‌رغم این که با سیاست‌های جدید ارزی شرایط برای تامین نیازهای شرکت‌ها   بسیار دشوارتر از گذشته شده   است، اما ایرلاین های داخلی تصمیم گرفته‌اند با همراهی   با سیاست‌های دولت  نرخ‌های مشخصی را تعیین کرده و با آنها پایبند باشند.

به گفته  دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با پروازهای خارجی نیز تلاش می‌شود تا تصمیمات قطعی اتخاذ شده و کاهش نرخ‌ها در این حوزه نیز اجرایی شود.

در طول روزهای گذشته  با اجرایی شدن بسته جدید ارزی بانک مرکزی قیمت بلیت تمام شده برای پروازهای داخلی و خارجی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد و این مساله   به کاهش اقبال مسافران در خرید بلیت  پروازهای داخلی منجر شد.

این سیاست ها شرایط را برای پروازهای بین‌المللی نیز دشوار کرده است تا جایی که تعدادی از ایرلاین‌های خارجی در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ای کاش قیمت بلیط هواپیما را با ارز دولتی در اختیار مردم قرار می دادند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین