کد خبر: ۵۴۱۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

استان مرکزی در غبار

مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: با وجود کاهش غلظت ذرات گردوغبار غبارمحلی تا دوشنبه میهمان استان است.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا مرادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی حاکم بر استان مرکزی طی هفته جاری عنوان کرد: وزش بادهای شرقی از بیابان‌های مرکزی کشور به سمت استان دیروز موجب افزایش ذرات معلق موجود در جو و کاهش دید افقی در اغلب نقاط استان شد.

وی افزود: از دیشب روند کاهشی غلظت ذرات گردوغبار صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی تداوم داشته باشد، اما تا روز دوشنبه غبارمحلی در آسمان استان وجود دارد.

مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی آسمان استان طی یک هفته آینده را صاف و در ساعات بعدازظهر گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد.

وی، دمای بیشینه هوا طی دو روز آینده را همراه با 2 تا 3 درجه افزایش دانست که البته دمای کمینه تغییر محسوسی نخواهد داشت و افزود: حداکثر دمای اراک طی 24 ساعت آینده 34 درجه بالای صفر و در خنکترین ساعت به 20 درجه بالای صفر می‌رسد و ساوه با 36 درجه بالای صفر بیشترین دمای استان را به خود اختصاص خواهد داد.

مرادی با اشاره به اینکه وضعیت دما به کشاورزان توصیه کرد که در عملیات سمپاشی و محلولگاشی خاصه در ساعات بعدازظهر احتیاط کنند، عملیات داشت محصولات بهاره، هوادهی استخرهای پرورش ماهی و خوراک‌دهی در ساعت خنک روز، کنترل آفات و بیماری‌های عمومی باغات میوه و حذف پاجوش‌ها و شاخه‌های خشک و آلوده و افت مینوز گوچه فرنگی، زنجره مو و سفیدک سطحی را با مشورت کارشناسان انجام دهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین