کد خبر: ۵۴۱۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

بزرگ‌داشت حسین محب‌اهری ، جدیدترین مهلت در جشنواره‌ی تئاتر فجر، خبرهایی از تالار مولوی، «آوانتاژ» در عصرانه مستند و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
مهلت ثبت نام بخش صحنه‌ای و دیگر گونه های نمایشی جشنواره‌ی تئاتر فجر به مدت 48 ساعت تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، به دلیل تقاضای بسیاری از گروه های نمایشی ثبت نام در دو بخش مرحله اول تئاتر صحنه ای(آثاری که در فاصله زمانی اول مهرماه 1396 تا پایان تیرماه 1397 به روی صحنه رفته باشند) و همچنین دیگر گونه های نمایشی به مدت 48 ساعت از تاریخ یکشنبه 4 شهریور لغایت سه شنبه 6 شهریور ماه تمدید شد.

گروه های متقاضی می توانند با مراجعه به سایت www.fitf.ir و تکمیل فرم ثبت نام، نسبت به تقاضای خود اقدام کنند.

بدیهی است این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

تئاتر مولوی با 5 نمایش دانشگاهی میزبان تماشاگران

مرکز تئاتر مولوی در شهریورماه میزبان 5 نمایش دانشگاهی است که 3 نمایش برگزیده جشنواره بیست و یکم تئاتر دانشگاهی را نیز شامل می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، با پایان هفته اول اجراهای شهریورماه و با وجود تعطیلیهای اخیر، نمایشهای «از خط زرد فاصله بگیرید» به کارگردانی رضا رشادت، «فرایند» به کارگردانی علی کرسی زر و «ال اس دی» به کارگردانی پویا عربگری از آثار منتخب جشنواره بیست و یکم تئاتر دانشگاهی و دو نمایش «ادیپ افغانی» به کارگردانی مجتبا جدی و «راندوو» به کارگردانی وحید منتظری مورد استقبال تماشاگران قرار گرفتند.

همچنین از جمله افرادی که در هفته گذشته به دیدن این آثار دانشگاهی نشستند می توان به امیررضا کوهستانی، لوریس چکناوریان، دکتر محمدرضا خاکی، فارس باقری، علی اصغر دشتی، حسین کیانی،افشین هاشمی، پگاه آهنگرانی، فرهاد فزونی، یوسف باپیری، فربد فرهنگ، رفیق نصرتی، حسن پارسایی، شهروز دل افکار، آرمین جوان، پوریا کاکاوند، یارتایاران، محمدرضا فرزاد، پیمان هوشمندزاده، مارال فرجاد،حسین عبدالهی و... اشاره کرد.

گفتنی ست کلیه اجراهای مرکز تئاتر مولوی بنابر سیاست گذاری شورای هنری مرکز تئاتر مولوی، از طیف دانشگاهی بوده و دانشجویانی از دانشگاه های مختلف سراسر کشور، در این آثار به مشارکت می پردازند. در حال حاضر نیز، در آثار در حال اجرای این مرکز، دانشجویان متعددی از دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، هنر، آزاد هنر و معماری، سوره، علمی کاربردی و مرکز عالی میراث فرهنگی مشارکت و همکاری می کنند.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار مذکور که هر روز –به جز شنبه‌ها- به صحنه می‌روند، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

«آوانتاژ» در عصرانه مستند

فیلم مستند «آوانتاژ» با حضور محمد کارت نویسنده و کارگردان فیلم و هادی آفریده مستندساز و منتقد در «عصرانه مستند» نمایش داده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی خانه مهر رضا، مراسم نمایش و نقد فیلم مستند «آوانتاژ» با حضور محمد کارت نویسنده و کارگردان فیلم و هادی آفریده مستندساز و منتقد سه‌شنبه ۶ شهریورماه ساعت ۱۸ در «عصرانه مستند» که به همت خانه مهر رضا برپا شده است، برگزار می‌شود.

«آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت یکی از مستندهای حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر و همین‌طور جشنواره «سینما حقیقت» بود که مورد توجه منتقدان و مخاطبان نیز قرار گرفت.

این فیلم داستان رهایی کارتن‌خواب‌های بهبودیافته اعتیاد است که از آخرین و تلخ‌ترین نقطه برخاسته‌اند و بازی فوتبال با تیم پیشکسوتان استقلال تهران نماد همین نبرد در «آوانتاژ» است.

مستند «آوانتاژ» تولید شبکه مستند است و تاکنون عناوینی چون برنده تندیس‌های بهترین کارگردانی فیلم‌های بلند، بهترین موسیقی و بهترین صدا و نامزدی بهترین تدوین دهمین جشنواره سینماحقیقت، نامزدی بهترین فیلم هنروتجربه، نامزدی سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده است.

هادی آفریده منتقد این جلسه از مستندسازان نام آشنای سینمای ایران است که جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی دریافت کرده و  فیلم مستند «چنارستان» از مشهورترین آثار اوست.

مراسم نقد و بررسی و نمایش فیلم مستند «آوانتاژ» سه‌شنبه ۶ شهریورماه ساعت ۱۸ در خانه مهر رضا به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از بیمارستان دی، نرسیده به پل همت، نبش کوچه نیلوفر، پلاک یک برگزار می شود و ورود برای عموم رایگان و آزاد است.

خانه مهر رضا وابسته به خیریه متوسلین به امام رضا (ع) با راه اندازی «عصرانه مستند» به نمایش مستندهای به ویژه با رویکرد اجتماعی می پردازد و هدف از آن کمک به کاهش آسیبهای اجتماعی از مسیر فرهنگ و هنر به ویژه سینما است.

زمان و مکان اجرای موزیکال «بینوایان» مشخص شد

موزیکال «بینوایان» از 20 آبان ماه سال جاری در تالاری تازه تاسیس با عنوان "تهران-رویال هال" به صحنه میرود.

به گزارش روابط عمومی نمایش، موزیکال «بینوایان» بر اساس رمان ویکتور هوگو و کارگردانی حسین پارسایی از 20 آبان ماه در تالار "تهران- رویال هال" اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

این تالار با ظرفیت 2500 نفر است که به لحاظ فنی از امکانات صوتی، تصویری برخوردار است.

 پارسایی پیش از این موزیکال «الیور توئیست» نوشته چارلز دیکنز را سال گذشته در تالار وحدت به صحنه برد. 

بزرگداشت حسین محب اهری

بزرگداشت حسین محب اهری، با تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری این هنرمند پیشکسوت تئاتر در بیست و سومین جشنواره تئاتر استان تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره تئاتر استان تهران، بیست و سومین دوره‌ی این جشنواره به همت انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری "حسین محب‌‍اهری" در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود. حسین محب‌اهری بازی‌گر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد1330، با بازی در بیش از 50 تئاتر، 27 فیلم سینمایی و 40 مجموعه‌ی تلویزیونی از جمله پیشکسوتان مطرح و فعال تئاتر، سینما و تلویزیون به حساب می آید.

انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با شعار و هشتگ #ما_فراموشکار_نیستیم در طی یک سال و نیم اخیر برای پاسداشت سال‌ها فعالیت هنری پیشکسوتان عرصه‌ی تئاتر، مراسم‌های مختلفی را برگزار کرده است.که این رویدادها با مراسم بزرگ‌داشت هنرمندانی چون حسین عاطفی، پرویز بشردوست و نقی سیف‌جمالی آغاز شده است.

بیست‌و سومین جشنواره‌ی تئاتر استان تهران 6 الی 10 شهریور ماه 1397 در پردیس تئاتر تهران برگزار خواهد شد.

"من دیوانه نیستم" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می شود

فیلم سینمایی «من دیوانه نیستم» به کارگردانی علیرضا امینی یکشنبه 4 شهریور ماه 1397 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی می‌شود.

«من دیوانه نیستم» داستان زندگی تعدادی بیمار روانی در آسایشگاهی وسط جزیره ای در شمال کشور را روایت میکند که مشغول گذران زندگی هستند.

علیرضا امینی کارگردان، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل و بازیگران فیلم مهمانان چهارصد و هفتاد و هشتمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

مهران احمدی، مجید صالحی، برزو ارجمند، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، سیروس کهوری نژاد، محمدرضا داوودنژاد، دانیال مقدم، امید روحانی، سیاوش جعفری، مهدی ماهانی، پانته آ مهدی نیا و پژمان جمشیدی بازیگران فیلم هستند.

علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های 20- 22872818 تماس بگیرند.

«تیولا» به هفته پایانی رسید

نمایش «تیولا» نوشته و کارگردانی علی عابدی، کارگردان تئاتر کشور که اجرای خود را از ماه گذشته در تماشاخانه مهرگان آغاز کرده بود به هفته پایانی خود رسید.

به گزارش روابط عمومی این نمایش، تیولا تا جمعه 9 شهریور در این تماشاخانه اجرا خواهد داشت.
بازی های  این اثر به عهده پرستو گلستانی، وحید آقاپور، محمد صادق ملک، رامین سیاردشتی و سامان دارابی است. طراحی صحنه تیولا را سعید یزدانی به انجام رسانده و زری کریمی طراح لباس بازیگران این اثر است.

دیگر عوامل تیولا به شرح زیر هستند: طراح گریم: احمد نگهبان، طراح نور: امیر ترحمی، طراح پوستر:سعید رضوانی، عکاس:بابک حقی، دستیار کارگردان و برنامه ریز:الهه افخمی، مدیرصحنه: شیما فرشتیان، منشی صحنه:پانیذ تاج بخت، دستیاران صحنه: مسیب کریمی-ابوالفضل شفیعی زاده.

تیولا گونه ای از عروس دریایی که به مرگ طبیعی هرگز نمی میرد. اما او در این نمایش در جنگ تسلیم می شود و حالا به مرگ می‌رسد. نمایشنامه این اثر در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزیده جایزه اثر حرفه‌ای این جشنواره شده بود.

علی عابدی که پیش از این مدیریت تالار سنگلج را به عهده داشته است، آثاری چون خرمگس را به روی صحنه برده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین