کد خبر: ۵۴۲۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

حاشیه‌های جلسه استیضاح وزیر اقتصاد

جلسه استیضاح وزیر اقتصاد در آرام‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین فضای ممکن برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در حالی در دستور کار قرار گرفت که وزیر اقتصاد قدری با تاخیر وارد جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شد و پس از او نیز معصومه ابتکار، اسحاق جهانگیری، بیژن زنگنه، علی‌اکبر صالحی، حسینعلی امیری، مرتضی بانک، کمالوندی، محسنی بندپی، آذری جهرمی، ظریف و علوی به نمایندگی از دولت در جلسه استیضاح حضور یافتند. پیش از این در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد کمی در جلسه استیضاح حضور یافته بودند.

در آغاز جلسه استیضاح اعلام شد که سه فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی (فراکسیون امید، فراکسیون مستقلین و فراکسیون نمایندگان ولایی) همگی با استیضاح وزیر اقتصاد مخالفت کردند. الیاس حضرتی که نام او به عنوان متقاضیان استیضاح اعلام شد در واکنش به مخالفت فراکسیون امید با این استیضاح به خبرنگاران گفت: اگر لازم باشد از فراکسیون امید هم استعفا می‌دهم، اما نطقم را می‌گویم.

اگرچه اطراف صندلی وزرا و نمایندگان دولت تعداد زیادی از نمایندگان حضور داشتند و مشغول لابی و مذاکره بودند، اما آرامش جلسه استیضاح بسیار چشمگیر بود و اصلا قابل مقایسه با جلسه استیضاح وزیر کار نبود.

در ابتدای این جلسه حاجی دلیگانی، بهادری، خادمی، رحیمی جهان‌آبادی، پاپی‌زاده، نوروزی، بدری، کاظم‌زاده، کیانپور، ساری، جاسمی و سلام امینی به عنوان متقاضی استیضاح صحبت کردند و پس از نطق یک ساعته وزیر از خود حسن سلیمانی و مسعود پزشکیان نیز به دفاع از وزیر اقتصاد پرداختند.

پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در حالی به دفاع از وزیر اقتصاد پرداخت که دفاع او از وزیر اقتصاد با حاشیه‌هایی از جمله اتهام‌زنی یکی از نمایندگان به خانواده او همراه شد برهمین اساس برخی از اظهاراتش را به دفاع از خود پرداخت.

پس از اظهارات نمایندگان موافق وزیر، لاهوتی و حضرتی در موافقت با استیضاح صحبت کردند و کرباسیان هم از فرصت دفاع آخر خود استفاده کرد.

در جریان سخنرانی مهرداد لاهوتی، وی در خلال صحبت‌هایش گفت: "آقای عزیزی کنار بروید تا وزیر صحبت‌های من را بشنوند"در حالی که خطاب لاهوتی به عزیزی نماینده ابهر بود، عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان با فریادهای خود به لاهوتی واکنش نشان داد و بعد از چند دقیقه به سمت هیات رییسه رفت و با عصبانیت قصد رفتن به سمت لاهوتی را داشت که با ممانعت وکیلی و امیرآبادی اعضای هیات رییسه مواجه شد.

در حالی که تعداد زیادی از نمایندگان برای آرام کردن عبدالرضا عزیزی دور وی جمع شده بودند، لاریجانی از پشت تریبون اعلام کرد که منظور لاهوتی عزیزی نماینده ابهر بوده است. در همین میان نماینده ابهر به شوخی به سمت لاهوتی رفت که او مجددا به سمت تریبون رفت و گفت منظور من آقای عزیزی نماینده شیروان بود.

لاهوتی همچنین خطاب به لاریجانی گفت: شما باید جلسه را مدیریت کنید. لاریجانی به او پاسخ داد شما طوری حرف بزنید که من بتوانم مدیریت کنم. نهایتا پس از آغاز رای گیری حسین‌زاده، نعمتی، ساداتی‌نژاد، علی‌اکبر کریمی، برومندی و مافی برای شمارش به هیات رییسه دعوت شدند.

علی لاریجانی با پایان مدت زمان چهار ساعته جلسه علنی ادامه جلسه را به رای نمایندگان گذاشت که نمایندگان با آن موافقت کردند. البته وکیلی به مزاح از تریبون گفت آقایان فراکسیون‌ها خسته هستند و جلسه را به روز دیگری موکول می‌کنیم.

به گزارش ایسنا،در پایان جلسه و در حالی که فضای جلسه بسیار آرام بود و پیش بینی رای آوری استیضاح نمی‌شد، ۱۳۷ نماینده با استیضاح کرباسیان موافقت کردند براین اساس رای اعتماد مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد پس گرفته شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین