کد خبر: ۵۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۸

بن‌بست در مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی

آفتاب‌‌نیوز : کریستورفر هیل در طول دو روز مذاکره با معاون وزیر امور خارجه کره‌شمالی درباره نحوه خلع سلاح کره‌شمالی با کیم‌کی‌ گوآن بحث و تبادل نظر کرد که البته در پایان طرفین به توافق همه جانبه دست نیافتند. 

کریستوفرهیل دراین‌باره گفت: موضوع بحث در این دیدارها حول مقدمه سازی برای آغاز مذاکرات شش جانبه چرخید. ما نظرات خود را بیان کردیم و طرف کره‌ای برای مشورت با مقام‌های عالی‌رتبه این کشور راهی پیونگ یانگ شد. 

هیل در این سخنان ادعا کرد که تاریخ مذاکرات بعدی نیز مشخص شده است اما در خصوص زمان دقیق آن اظهار نظری نکرد. چین در طول یک هفته گذشته میزبان کشورهای عضو مذاکرات شش جانبه بود و این در حالی است که نماینده روسیه برای شرکت در این مذاکرات به پکن سفر نکرد. 

هیل در ادامه توضیحاتش در این‌باره افزود: هدف این است که مذاکره درست زمانی آغاز شود که پیشرفتی در آن حاصل شود. هدف از مذاکرات شش جانبه تنها صحبت نیست، هدف خلع‌سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ است. 

هیل و نماینده کره‌شمالی همچنین با معاون وزیر امور خارجه چین نیز دیدار کردند. وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که هیل و گوآن در نشست سه جانبه و دو جانبه با معاون وزیر امور خارجه دیدار کرده‌اند. 

کیم گوآن پس از دیدار با هیل با نماینده کره‌جنوبی نیز دیدار کرد. جون یانگ پس از این دیدار اعلام کرد که کره‌شمالی همچنان به تصمیم سال گذشته کشورهای منطقه برای خلع سلاح هسته‌ای پایبند است. 

هیل در ادامه اعلام کرد که بحث لغو تحریم‌های امریکا نیز در دیدار با گوآن مطرح شد. اما درخصوص جزئیات آن سخنی به میان نیاورد. پیونگ یانگ پیش از این بارها اعلام کرده بود که در صورت لغو تحریم‌ها و ضمانت امنیتی از برنامه‌های هسته‌ای خود دست خواهد کشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین