کد خبر: ۵۴۲۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

عارف: بهتر بود روحانی در مجلس غیر از شفاف‎سازی، موانع قانونی را هم مطرح می‎کرد/از دیدار روحانی و رهبری بی اطلاعم

بهتر بود آقای روحانی غیر از شفاف‎سازی، موانع قانونی یا تصمیم‎سازی‎هایی که باید با تصمیم مجلس یا حکم قانونی باشد را مطرح می‎کرد. یعنی اینکه به صورت دقیق موانع را تشریح می‎کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس فراکسیون امید مجلس گفت: روحانی باید در جلسه سوال از رییس جمهوری به صورت دقیق موانع را تشریح می‎کرد و بر این اساس باید در فرصت‎های آینده مفصلا در رابطه با موانع صحبت کند.

محمدرضا عارف در ارزیابی خود درباره جلسه سوال از رییس‎جمهوری، گفت: در این جلسه هم سوال‎کنندگان سخنانشان را بیان کردند و هم آقای روحانی در حد وقتی که داشت مطالبش را مطرح کرد و هر دو طرف اصول را رعایت کردند. البته باید توجه داشته باشیم آقای روحانی در حد مهلت قانونی پیش‎بینی شده به سوالات پاسخ داد چرا که پاسخگویی به هر کدام از سوال‎ها به طور کامل بیش از یک ساعت وقت لازم داشت.

وی افزود: آقای روحانی جزو خطبای بزرگ بوده و گاهی در آن موضع صحبت می‎کند اما امروز کمتر خطابه کرد و بیشتر به سوالات پرداخت. اگرچه ایشان می توانست دقیق‎تر درباره موضوعات صحبت کند.

عارف خاطرنشان کرد: خود بنده در صحبتی که با دوستان آقای روحانی داشتم پیشنهاد دادم رییس‎جمهوری قبل از جلسه سوال، با ده الی پانزده نماینده از طیف‎های مختلف دیداری داشته باشد و رایزنی و همفکری کند که نحوه مدیریت صحن چگونه باشد. احتمالا اگر این جلسه برگزار می‎شد بهتر می‎توانستند نتیجه بگیرند.

وی تصریح کرد: لازم بود که آقای روحانی در اظهاراتش دقیق‎تر به موانع کار می‎پرداخت که این کار را انجام نداد. شاید یکی از دلایلش ضیق وقت بود. در حالی که اگر موانع را مطرح می‎کرد و با همکاری مجلس برای رفع موانع پیگیری‎هایی را انجام می‎داد، نتیجه بهتری هم می‎گرفت.

رییس فراکسیون امید مجلس در ادامه گفت: بهتر بود آقای روحانی غیر از شفاف‎سازی، موانع قانونی یا تصمیم‎سازی‎هایی که باید با تصمیم مجلس یا حکم قانونی باشد را مطرح می‎کرد. یعنی اینکه به صورت دقیق موانع را تشریح می‎کردند مثلا در مورد قاچاق به عملکرد اشاره کردند ولی بالاخره یازده میلیارد دلار نیز رقم کوچکی نیست و باید می‎گفتند که چه کارهایی باید انجام شود که این رقم به صفر برسد. البته شاید موانع در این زمینه موانع قانونی باشد که مستلزم همکاری مجلس است یا گیرهایی در کار اجرایی وجود داشته باشد که باید رفع شود.

عارف ادامه داد: ما امیدواریم آقای روحانی مشکل امروزشان فقط ضیق‎وقت بوده باشد و در فرصت‎های آینده مفصلا در رابطه با موانع صحبت کنند.

وی همچنین از دیدار رییس‎جمهوری با رهبری ابراز بی‎اطلاعی کرد.

منبع: فام‎نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین