کد خبر: ۵۴۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۸

چه کسی راست می‌گويد: علی‌آبادی يا فیفا

آفتاب‌‌نیوز : مشابه این صحبت‌ها را در ماه‌های گذشته از زبان علی‌آبادی و سایر مسؤولان سازمان تربیت بدنی شنیده بودیم، درست همان روزهایی که خطر تعلیق، ما را تهدید می‌کرد.

اما مسؤولان سازمان با بیان این جمله که «فیفا، ایران را محروم نمی‌کند»، تهدید فدراسیون بین‌المللی فوتبال را جدی تلقی نمی‌کردند. اما برخلاف آنچه که عنوان می‌شد، فیفا فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد. آنوقت بود که مسؤولان فوتبال و سازمان تازه به این فکر افتادند که باید راه‌حلی برای این مشکل پیدا می‌کردند. در حالی که اگر قبل از اینکه کار به اینجا بکشد، می‌توانستند جلوی تعلیق را بگیرند. 

به نظر می‌رسد این قضیه دوباره در حال تکرار شدن باشد. سپ بلاتر در کنفرانس مطبوعاتی که در دبی برگزار شد، صراحتاً عنوان کرد 21 آذر آخرین فرصت ایران است، به این معنی که باید تا آن زمان، اساسنامه فوتبال ایران اصلاح شود و در اختیار فیفا قرار بگیرد. اینکه چگونه ظرف چند روز رئیس سازمان تربیت بدنی خلاف گفته‌های رئیس فیفا را بر زبان می‌آورد، جای تعجب دارد. 

دو موضوع در این میان وجود دارد؛ یا اینکه سپ بلاتر اشتباه می‌کند یا علی‌آبادی در محاسباتش دچار اشتباه شده است که البته به نظر می‌رسد احتمال وجود گزینه دوم بیشتر باشد. در این صورت باید نگران بود، نگران از این بابت که بار دیگر تهدیدهای فیفا عملی شود که اگر این اتفاق رخ دهد، دیگر راه فراری برای ما باقی نخواهد ماند. 

فیفا که پس از رایزنی‌های فراوان موافقت کرد تا مهلت 15 روزه‌ای در اختیار ما قرار بگیرد این بار کوتاه نخواهد آمد. آیا بهتر نیست مسؤولان ورزش ایران به جای اینکه درباره مهلت فیفا بحث کنند به فکر تغییر اساسنامه باشند؟ 

مسلماً تدوین اساسنامه جدید، تشکیل مجمع و انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال که خواسته‌های مدنظر فیفاست، نیاز به زمان دارد و نمی‌توان به سرعت این کارها را انجام داد، اما باید به این نکته هم توجه داشت که زمان اندک است و باید هرچه سریع‌تر خواسته‌های فدراسیون بین‌المللی فوتبال را عملی کرد. 

اینکه رئیس سازمان تربیت بدنی با اطمینان از مهلت سه‌ماهه فیفا سخن می‌گوید، جای نگرانی دارد. از این بیم داریم که این بار تعلل مسؤولان کار دست فوتبال کشورمان دهد. اگر این فرضیه را هم بپذیریم که فیفا فرصت سه‌ ماهه داده باز هم نباید خوشحال شویم. این سه ماه نیز به سرعت می‌گذرد و در صورتی که مسؤولان غفلت کنند و قدر این فرصت را ندانند، سرنوشت بدی در انتظارمان خواهد بود. 

فرصت فیفا چه 15 روزه باشد و چه سه ماهه باید هرچه سریع‌تر نسبت به برآورده‌کردن خواسته‌های فیفا اقدام کنیم. مدیران سازمان البته باید این نکته را مدنظر داشته باشند که مهلت فیفا کوتاه است و باید در این صورت در جهت برآورده کردن خواسته‌های این فدراسیون اقدام کنند. 

مسلماً اگر این کار زودتر از موعد انجام شود فوتبال ایران سود خواهد کرد و اگر این اقدام عملی نشود باز هم باید منتظر عملی‌شدن تهدیدهای فیفا باشیم. فوتبال ایران این روزها شرایط بحرانی را پشت سر می‌گذارد و نباید کاری کرد که وضعیت از این هم بدتر شود. تغییر اساسنامه مهم‌ترین موضوعی است که در حال حاضر باید به آن توجه کرد. 

منبع:پاس جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین