کد خبر: ۵۴۲۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

پشت صحنه حضور روحانی در مجلس چه خبر بود؟

حسن روحانی روز گذشته برای پاسخگویی به ۵ سئوال نمایندگان راهی بهارستان شد. از روز اعلام وصول سئوال درخواست حامیان دولت به ویژه اصلاح طلبان این بود که رئیس جمهور این فرصت را دریابد و سخنان صریح و شفافی را درباره وضعیت کشور به اطلاع جامعه برساند.
آفتاب‌‌نیوز :
برای پاسخ به این مطالبه عمومی، حسن روحانی متن مکتوب و مفصلی را آماده کرد تا جزء به جزء شرایط کشور را برای نمایندگان و مردم توضیح دهد و آنها را در جریان ریز مسائل بگذارد اما در روز طرح سئوال نظر او تغییر کرد و بدون همراه داشتن متن پشت تریبون مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود از دیدارش با رهبرانقلاب خبر داد و گفت: «همه باید بهترین کلام، بهترین سخن، نیکوترین جملات را نسبت به هم به کار ببریم. امیدوارم بتوانم توصیه‌هایی را که مقام معظم رهبری نسبت به همین جلسه به من فرمودند دقیقا مراعات کنم. ملت ایران مساله اول شان این است که ما با هم اختلاف نداشته باشیم. مردم از آمریکا و تحریم و تهدیدات خارجی نمی ترسند اما از دعوای بین خودما می ترسند. اگر همه ما همه جناح ها، احزاب و گروه ها متحد باشیم دست به دست هم دهیم و برای حل معضلات مردم اقدام کنیم. مردم ببینند با هم هستیم می فهمند که مشکل حل می شود».

این ادبیات آنی نبود که تندروهای مجلس انتظارش را داشتند. جبهه پایداری و نمایندگان همسو با آن طراحی کرده بودند که جلسه طرح سئوال را به تشنج بکشانند به گونه ای که حتی نطق رئیس جمهور ناتمام بماند. بر همین اساس فیلمی که مجتبی ذوالنوری - که رهبرانقلاب چندسال قبل در جلسه ای او را از تندروی نهی کرده بودند- به بخش فنی مجلسداد اما بعد، از پخش شدنش اعلام انصراف کرد، یکی از قطعات همان طراحی بود.

از طرفی فراکسیون امید پیش از برگزاری جلسه دیروز به حسن روحانی پیام داد «در صورتی مانع رأی آوری محورهای سئوال می شود که او دست به افشاگری بزند و بدون هیچ ملاحظه ای حقایق را بگوید». قاعدتا عمل به خواسته فراکسیون امید جز ایجاد تنش و تشنج در جلسه علنی مجلس نتیجه ای دیگری دربر نداشت و این اتفاقی بود که پایداری ها به شدت انتظارش را داشتند.
در روزی که رئیس جمهور برای مقابله با جنگ روانی و اقتصادی مقامات کاخ سفید، بین بیان حقایق و حفظ آرامش کشور، گزینه دوم را انتخاب و تلاش کرد رهنمودها و توصیه های رهبر انقلاب را در بیان پاسخ های خود مدنظر قرار دهد، پیوند خوردن جبهه پایداری و فراکسیون امیدجای تأمل داشت .

گفتنی است اعضای فراکسیون امید که هم اکنون به گروکشی برای دولت مشغولند، هنگام انتخابات ریاست چمهوری،خود را حامی دولت معرفی می کردند.

منبع: 24آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین