کد خبر: ۵۴۲۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

فروریختن سدی در میانمار 85 کشته برجای گذاشت

منابع خبری گزارش دادند که فروریختن یک سد بزرگ هیدرولیکی در حوالی شهر یانگون در مرکز میانمار سبب وقوع سیلاب مهیب شد و درپی آن 85 نفر کشته و هزاران نفر بی خانمان شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
این حادثه طبیعی شب گذشته در شهر سوار میانمار رخ داد.

طبق این گزارش 85 روستا در حوالی یانگون از شهرهای پرجمعیت این کشور پس ازفروریزش سدی بزرگ در این منطقه دچار سیل زدگی شدند و بیش از 6 هزار و 500 نفر نیز بی خانمان شدند.

فروریختن سدی در میانمار 85 کشته برجای گذاشت

این فاجعه طبیعی نگرانی ها در مورد وضعیت پایداری سدها درجنوب شرق آسیا را افزایش داده است زیرا ماه گذشته نیز لائوس همسایه میانمار شاهد فروریزش یک سد هیدرولیکی بود که 27 کشته و صدها بی خانمان برجای گذاشت.

آبهای پشت سد پس از فروریزش آن به یکباره به سمت دهها روستا و شهر در مسیر خود سرازیر شد که منجر به وقوع خسارت های بسیار گسترده و همچنین تلفات انسانی زیاد شده است.

گلوبال نیولایت آف میانمار گزارش داد، بسیاری از پل ها، راه های ارتباطی، مزارع، کارخانجات، خانه ها و مراکز اداری - آموزشی و شهری در اثر این سیلاب سنگین دچار خسارت های بسیار گسترده شده اند.

طبق این گزارش نیروهای امداد و نجات از شب گذشته تاکنون درصدد هستند تا از نفوذ آب به مناطق حساس شهری دراین منطقه جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آسیایی، هزاران بی خانمان به سمت نایپیدائو مرکز میانمار، یانگون و ماندالای دیگر شهرهای این کشور در حرکت هستند تا خود را به سرپناه امنی برسانند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین