کد خبر: ۵۴۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

افزایش بی‌سابقه بودجه نظامی درخواستی ارتش ژاپن

ارتش ژاپن خواهان سطح بی سابقه‌ای از بودجه نظامی برای سال آینده میلادی با هدف تامین نوسازی عمده سامانه‌های دفاعی این کشور که برای سرنگون کردن موشک‌های بالستیک کره شمالی طراحی شده‌اند، شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت دفاع ژاپن امروز (جمعه) بودجه پیشنهادی خود را منتشر کرد که بر این اساس با افزایش 2.1 درصدی به 5.3 تریلیون ین (48 میلیارد دلار) برای سال مالی آینده از اول آوریل مواجه شده است.

با این حال این بودجه نظامی پیشنهادی باید از سوی مقام‌های وزارت دارایی ژاپن بررسی شود و آنها ممکن است جلوی هرگونه افزایش این بودجه را با هدف تامین مالی نظام پرهزینه رفاه و سلامت ژاپن بگیرد.

گزارش شده که بیشترین افزایش هزینه در بودجه دفاعی برای سامانه‌های دفاع موشکی این کشور در نظر گرفته شده و در همین راستا 235 میلیارد ین برای اختصاص پیدا کردن به دو ایستگاه موشکی سامانه آگیس ساخته شده از سوی شرکت لاکهید مارتین درخواست شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین ارتش ژاپن درخواست داده تا بودجه خرید موشک‌های رهگیر با برد بیشتر از مدل SM-3 ساخت شرکت ریتون و همچنین بودجه برای ارتقای برد و دقت سامانه‌های پاتریوت PAC3 در نظر گرفته شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین