کد خبر: ۵۴۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۴
همه چیز یا هیچ !

آینده بارسلونا به این بازی بستگی دارد

آفتاب‌‌نیوز : شانس
بنابراین كاملا بی‌معنی است كه وانمود بشود خروج از لیگ قهرمانان در ماه دسامبر اتفاقی دردآور، پرهزینه و شرم‌آور برای قهرمان لیگ دسته یك اسپانیا نیست. اگرچه بارسلونا همواره در جام جهانی شكست خورده، اما از كسب عناوین نخست لالیگا و كوپا دل‌ری باز نمانده است. این تیم با تصاحب قهرمانی دو تورنمنت مذكور و كسب سوپر جام اسپانیا توانسته 3 قهرمانی را در یك فصل به دست بیاورد و بهترین فصل خود را طی 106 سال تاریخ این باشگاه به ثبت برساند. ادامه حضور در لیگ قهرمانان و سال 2007 ناگهان باشانس همراه شد. 

برنامه دشوار
حال این سوال پیش می‌‌آید كه قهرمان فصل گذشته لیگ باشگاه‌های اروپا چطور به چنین وضعیت خطرناكی در مسابقات لیگ قهرمانان دچارشد؟ 

در ابتدا باید به مسابقات پیش فصل و طاقت‌فرسای مردان نیوكمپ پس از جام جهانی آلمان توجه كرد كه در دانمارك، مكزیك، آمریکا (ساحل غرب، تگزاس و ساحل شرق) و اسپانیا پیش از گذراندن تور مونت‌ كارلو رقم خورده است. 

بارسا در سرتاسر فصل یا در صدر جدول لیگ دسته یك یا نزدیك این مكان جای داشته است و آنها موفق به فتح سوپر كاپ اسپانیا شدند و در سوپر جام یوفا مقابل سویا شكست خوردند؛ برنامه‌ای بسیار دشوار و پركار. 

نگرانی‌های پیش فصل
چند تن از شاگردان رایكارد در طول فصل تابستان و پاییز صراحتا هشدار داده بودند كه آنها از آمادگی آرمانی بهره‌مند نیستند و تاوان این پیش فصل كوتاه مدت كه در نتیجه شركت بازیكنان در مسابقات ملی،‌تغییر منطقه زمانی و حضور آنها در 4 مسابقه تبلیغاتی حاصل شده بود را خواهند پرداخت. 

رافائل ماركس در این باره می‌گوید:«ما از پیش فصل كاملی بهره‌مند نشدیم. مجبور بودیم در مسابقات بسیاری به میدان برویم و تنها چند ساعت اندك را برای رسیدن به آمادگی صددرصد دراختیار داشتیم. برخی از ما به خاطر تغییر منطقه زمانی تنها 3 یا 4 ساعت می‌توانستیم در طول شبانه‌روز بخوابیم و گاهی مجبور بودیم به خاطر بر هم خوردن ساعت طبیعی خوابمان از قرص‌های خواب‌آور استفاده كنیم.» 

ویكتور والدس نیز اذعان می‌كند:«اگر پیش فصل ما كوتاه‌تر از حد معمول نبود می‌توانستیم به آمادگی و مرز دلخواه برسیم.»
عملكرد اقتصادی و منحصربه فرد بارسلونا از زمان ریاست خوان لاپورتا در این باشگاه حاكی از تصمیم لاپورتا مبنی بر صرف نظر از درآمد هنگفت حاصل از یك حامی مالی پیراهن این باشگاه و به جای آن قبول لوگوی یونیسف قابل تقدیر است. 

پول لازم برای گرفتن چنین تصمیم مهمی، خرید بازیكنان و پرداخت حقوق آنها باید از جای دیگری تامین بشود و این پول نیز در گرو صعود بارسا به مرحله بعدی لیگ قهرمانان است. 

ضربه اتوئو
با توجه به مسائل مالی و وضعیت آمادگی اعضای بارسلونا كاملا محرز بوده است كه مصدومیت چهره‌های كلیدی بارسلونا برگ برنده حریفان این تیم در گروه اول لیگ قهرمانان خواهد بود. 

آسیب‌دیدگی زانوی ساموئل در فصل زمستان همواره تیم رایكارد را تحت‌الشعاع قرار داده است. اتوئو كه از ركورد 67 گل طی 2 فصل برخوردار است، فصل گذشته در 3 دیدار از چهار دیدار بارسلونا در مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان ارزشمند‌ترین گل‌ها را برابر حریفان (چلسی، بنفیكا،آرسنال) به ثمر رساند. او در هیچ یك از دیدارهای ناموفق بارسا در لیگ قهرمانان شركت نداشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین