کد خبر: ۵۴۲۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸

دو کوهنورد ناپدید شده در ارتفاعات دنا نجات یافتند

دو کوهنورد ناپدید شده در ضلع شمالی ارتفاعات دنا با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافتند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم روز جمعه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: این کوهنوردان روز گذشته (پنجشنبه) پس از صعود به ارتفاعات دنا، ناپدید شده بودند. 

' سید نورمحمد موسوی ' افزود: برای اطلاع از سرنوشت این افراد، عصر روز گذشته 2 تیم امدادی از نجاتگران جمعیت هلال احمر بخش پادنای سمیرم به ارتفاعات دنا اعزام شدند. 

وی گفت: تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر بخش پادنای سمیرم نیمه های شب گذشته نتیجه داد و این دو کوهنورد در حالیکه در ارتفاعات دنا گم شده بودند، سالم پیدا شدند. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم اظهارداشت: عملیات انتقال این دو کوهنورد از ارتفاعات، بامداد امروز انجام شد و این دو نفر سالم به دامنه دنا منتقل شدند. 

وی محدوده گم شدن این دو کوهنورد را بالاتر از ارتفاعات «لای سرخ» و نزدیک محل برخورد و سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعلام کرد. 

خاطرنشان می شود، هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه اواخر بهمن سال گذشته در منطقه کوهستانی دنا کوه از توابع شهرستان سمیرم سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند. 

شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم، در شمال دامنه ها و ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است و در 164 کیلومتری شمال یاسوج و 160 کیلومتری جنوب اصفهان قراردارد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین