کد خبر: ۵۴۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

موگرینی: همچنان به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در کنفرانسی خبری در وین بار دیگر بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته ای با ایران تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه خبری کمیسیون اروپا، فدریکا موگرینی گفت:در نشست وین(ورزای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا) درباره مسائل مهم جهانی از جمله موضوع ایران، سوریه و غزه بحث و تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: اکنون ایران و موضوع هسته ای این کشور به یکی از مهم ترین دغدغه های اتحادیه اروپا تبدیل شده است.ما در نشست وین به این موضوع پرداختیم و درباره جزئیات آن نیز به بحث و تبادل نظر نشستیم.

موگرینی ادامه داد: 'همزمان با تهدیدهای آمریکا، ما به همکاری های خود با ایران به منظور حفظ و صیانت از توافق هسته ای 2015 ادامه خواهیم داد.روز گذشته (پنجشنبه) شاهد انتشار دوازدهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره ایران بودیم. دوازدهمین گزارش آژانس به خوبی نشان می دهد که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای 2015 کاملا پایبند و متعهد بوده است. این خبر، خبر بسیار خوبی برای ما و جامعه جهانی است.'

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : ' اتحادیه اروپا به همکاری میان همه اعضا و سایر کشورها ادامه می دهد تا ایرانی ها و اتباع ایرانی خارج از این کشور بتوانند به فعالیت های اقتصادی و تجاری خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه موضوع حضور ایران در منطقه یکی از دغدغه های اتحادیه اروپا محسوب می شود، یادآور شد: من در باره موضوع هسته ای ایران با رئیس جمهوری اتریش گفت وگو کردم و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.

موگرینی همچنین سوریه را مرکز تحولات خاورمیانه دانست و گفت: موضوع سوریه و آوارگان ادلب موضوعی بود که در نشست وین به آن پرداخته شد. اوضاع انسانی در سوریه فاجعه آمیز است و نگران وخامت اوضاع در این کشور هستیم.

هزاران آواره سوری به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند و این موضوع به علاوه چگونگی مشارکت اروپا در بازسازی سوریه در نشست وین به بحث گذاشته شد.
موگرینی هشدار داد: عملیات نظامی در استان ادلب سوریه فاجعه بار خواهد بود و پیام قوی را برای جلوگیری از وقوع آن به طرف های فعال در سوریه ارسال کردیم.

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا مانند گذشته به حمایت از غزه و آنروا ادامه می دهد، همانطور که از اردن و لبنان برای پذیرفتن آوارگان حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه(دیروز) با انتشار گزارشی برای دوازدهمین بار برپایبندی ایران به تعهدات خود طبق قطعنامه 2231 (2015) شورای امنیت تاکید کرد.
رسانه های مختلف خارجی در تیتر گزارش های خود بااشاره به گزارش آژانس، به اتفاق بر پایبندی ایران به توافق تاکید کردند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین