کد خبر: ۵۴۳۳۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

پیرمرد ثروتمند قربانی طمع فرزند پرستار خود شد

پسر جوان و دوستش که پیرمرد پولدار را در روز چهاردهم خرداد ماه سال ۹۳قربانی سرقت از خانه اش کرده بودند دیروز در دادگاه پای میز محاکمه ایستادند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسیدگی به این پرونده از به دنبال تماس پسری جوان با کلانتری ۱۰۱ تجریش در دستور کار قرار گرفت. این پسر به ماموران گفت: مادرم چند ماه پیش فوت شد و پدرم در خانه اش در قیطریه به تنهایی زندگی می کرد. پرستار سابق مادرم نیز گاهی اوقات به خانه سرکشی و به امور خانه رسیدگی می کرد. امروز مقابل در خانه پدرم رفتم و هرچه در زدم کسی پاسخ نداد بوی گاز شدید از خانه به مشام می رسد و می ترسم بلایی سر پدرم آمده باشد.

با این شکایت ماموران به همراه ماموران آتش نشانی به خانه موردنظر رفتند و پس از گشودن در خانه با پیکر بی جان محمد ۷۰ ساله روبه‌رو شدند. شواهد نشان می داد چند روز از مرگ پیرمرد گذشته و شیرگاز خانه نیز بازمانده است. خانه توسط ماموران پلمب شد.

در حالی که پزشکی قانونی علت فوت را خفگی اعلام کرده مشخص شد دو گوشی موبایل مقتول به سرقت رفته و از یکی از کارت های عابر بانک وی نیز پول برداشت شده است.

در این میان دختر قربانی که به برادرش مشکوک بود علیه وی شکایتی را اعلام کرد اما روشن شد پسر مقتول دستی در این ماجرا نداشته و محمد احتمالا قربانی سرقت یک غریبه شده است.

سرقت شبانه با فک پلمپ خانه

تحقیقات پلیس ادامه داشت که روشن شد شبانه به خانه پلمپ شده مقتول دستبرد زده شده و از داخل گاوصندوق آن سرقت شده است.

پلیس در گام دیگر از تحقیقات به بررسی تصاویر دوربین مداربسته عابربانکی پرداخت که از آنجا از کارت قربانی پول برداشت شده بود.

در حالی که یک هفته از جنایت گذشته بود از بانکی در شمال تهران به پلیس خبر رسید یک مرد جوان با کارت ملی جعلی به شعبه ای از بانک رفته تا از حساب قربانی پول برداشت کند. همین سرنخ کافی بود تا امین ۳۰ ساله بازداشت شود. مشخص شد مادر امین از سالها پیش پرستار همسر محمد بوده و به همین خاطر او به خانه پیرمرد ثروتمند رفت و آمد داشته است. امین به سرقت و قتل با همدستی یکی از دوستانش به نام معین اعتراف کرد و آنها دیروز در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

متهمان در دادگاه

در ابتدای این جلسه پسر و دختر قربانی برای عاملان جنایت حکم قصاص خواستند. سپس پسر مقتول روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: از گاوصندوق پدرم ۱۱ میلیون تومان پول نقد، ۶۰۰ دلار و عابربانکهای پدرم و همچنین تعدادی از جواهرات مادرم سرقت شده است. پدرم چون پیر بود و نمی توانست از خانه خارج شود از من خواسته بود تا مبلغ زیادی پول نقد برای او در گاوصندوق بگذارم تا بتواند خرج خانه و پول پرستار را با آن پرداخت کند .۶۰۰ دلار هم متعلق به مادر مرحومم بود .او قبل از مرگش می خواست پیش برادرش که مقیم خارج از کشور است برود که به خاطر کهولت سن جان سپرد .

این پسر ادامه داد: پدرم همیشه از من می خواست تا محتویات گاو صندوق را چک کنم. به همین خاطر از محتویات گاو صندوق مطلع بودم. من برای عاملان این قتل حکم قصاص می خواهم.

سپس امین که حالا ۳۴ سال دارد روبه روی قضات ایستاد و از خود دفاع کرد. وی گفت: باور کنید من قصد قتل پیرمرد را نداشتم .مادرم از سالها پیش پرستارهمسر مقتول بود و به خانه آنها رفت و آمد داشت .به همین خاطر پیرمرد من را از قبل می شناخت. آن شب بعد از مصرف مواد مخدر همراه دوستم معین به آنجا رفتیم. پیرمرد در حال خوردن مشروب بود. با او نشستیم و سیگار کشیدیم و صحبت کردیم. سپس از او خواستم تا کلید گاوصندوق را به من بدهد اما مقاومت کرد. به همین خاطر او را تهدید کردم و دست و پا و دهانش را با چسب بستم.

او ادامه داد: دو نفر از دوستانمان به نام بابک و امیرحسین مقابل در خانه کشیک می دادند .چون یک کیوسک نیروی انتظامی در نزدیکی خانه پیرمرد بود به محض اینکه آنها با پلیس روبه‌رو شده بودند ترسیدند و با معین تماس گرفتند .به همین خاطر همان موقع معین خانه را ترک کرد. من هم از چسب را از مقابل دهان محمد باز کردم و آن را دور گردنش پیچیدم. من که ترسیده بودم مبلی را روی پاهای پیرمرد گذاشتم تا نتواند حرکت کند و از خانه خارج شدم. من که از احوال پیرمرد بی خبر بودم چند روز حال او را از مادرم می پرسیدم اما چون مادرم از او هیچ خبری نداشت دوباره به خانه پیرمرد رفتم تا ببینم حالش چطور است که با جنازه او روبه‌رو شدم. من فقط کیف سامسونتی را که کنار اتاق قرار داشت برداشتم و شیر گاز را باز گذاشتم تا پلیس فکر کنند پیرمرد به خاطر گاز گرفتگی جان سپرده است.

این متهم درباره سایر اتهاماتش گفت: باور کنید من قصد کشتن پیرمرد را نداشتم .اتهام فک پلمپ و سرقت را نیز قبول ندارم چون به گاو صندوق خانه دستبرد نزدم و پلمپ خانه را باز نکردم. من با کلید که بار اول از خانه پیرمرد برداشته بودم در را گشودم. کیف سامسونت هم حاوی پول زیادی نبود. به همین خاطر تصمیم گرفتم کارت ملی محمد را جعل کنم تا بتوانم از حساب او پول برداشت کنم. که همان موقع در بانک بازداشت شدم.

سپس معین به دفاع پرداخت و منکر اتهام معاونت در قتل شد.وی گفت: وقتی دوستانم که مقابل در خانه بودند به من زنگ زدند ترسیدم و خانه را ترک کردم .آن موقع محمد هنوز زنده بود .من اصلا پیرمرد را کتک نزدم و هیچ سهمی هم از اموال سرقتی به دست نیاوردم.امین به تنهایی مرتکب قتل و سرقت شد.برای دوستانم هم قرار منع تعقیب صادر شده و من بی دلیل گرفتار شده ام.

اما در این بین امین برخاست و گفت: من همان شب یک میلیون تومان پول نقد به معین دادم و اما حالا دروغ می گوید.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
اینجا رو داشته باشین فقط:
آن شب بعد از مصرف مواد مخدر همراه دوستم معین به آنجا رفتیم. پیرمرد در حال خوردن مشروب بود. با او نشستیم و سیگار کشیدیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین