کد خبر: ۵۴۳۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
به دنبال تشدید ناآرامی ها در پایتخت لیبی

400 زندانی در طرابلس فرار کردند

مقام های قضایی شهر طرابلس پایتخت لیبی بامداد دوشنبه اعلام کردند که در پی درگیری ها در این شهر دستکم 400 زندانی فرار کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام های قضایی در طرابلس اضافه کردند، زندانیان به زور درهای زندان «عین زاره» را گشودند و با مقاومت در برابر زندان بانان از این زندان گریختند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ زندان عین زاره در جنوب طرابلس یکی از مکان های اصلی درگیری ها و نا آرامی های اینن شهر واقع شده است.

پیش تر نیز منابع محلی گزارش داده بودند براثر اصابت یک موشک به هتل «الودان» در مرکز طرابلس و در نزدیکی سفارت ایتالیا، دو کارگر کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی روز یکشنبه و در پی ادامه درگیری ها در پایتخت این کشور، در طرابلس و حومه آن حالت فوق العاده اعلام کرد.

درگیری های یک هفته گذشته در پایتخت لیبی باعث فرار بسیاری از مردم از خانه هایشان شده است و از سوی دیگر شکایت های زیادی درخصوص دزدی از خانه های مردم به مقام ها رسیده است.

به گزارش ایرنا، این درگیری ها میان گردان موسوم به «انقلابی های طرابلس»، «گردان 301» و گردان «تانک های ابوسلیم» از یک سو و تیپ هفتم پیاده در ترهونه معروف به نیروهای «کانیات» در گرفته است. 

هیات پشتیبانی سازمان ملل هشدار داده تداوم درگیری ها ممکن است باعث گسترده شدن دامنه آن شود و همه مناطق این کشور را فرا گیرد. 

این درگیری ها درحالی ادامه دارد که سازمان ملل و برخی طرف های منطقه ای تلاش می کنند انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را 19 آذرماه امسال در این کشور برگزار کنند. 

اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین