کد خبر: ۵۴۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

ارز مجازی ونزوئلا بدون مشتری ماند

علی رغم ادعای مقامات ونزوئلا، بررسی‌ها نشان می‌دهد کسی حاضر به سرمایه گذاری در پترو نیست و هیچ کس نیز نمی‌تواند از آن استفاده خاصی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
پترو باعث ایجاد مباحث گسترده‌ای در بین متخصصان ارز مجازی شده است. برخی معتقدند که ارزهای مجازی نظیر پترو می‌توانند ابزاری برای دور زدن تحریم‌های مالی و اقتصادی باشند و برخی نیز معتقدند که معرفی این ارز توسط دولت ونزوئلا صرفا برای کسب درآمدهای جدید و یک کلاهبرداری است.

رویترز گفته است که در بررسی چهارماهه خود از ونزوئلا، هیچ استفاده کننده‌ای از پترو را پیدا نکرده است، ضمن آن که پشتوانه‌ای برای کسی که بخواهد این ارز را بفروشد و یا مایل به سرمایه‌گذاری در پترو باشد نیز یافت نشده است. علاوه بر این، دولت سوسیالیست این کشور به رهبری نیکلاس مادورو تاکنون هیچ گزارشی از میزان پیشرفت در روند ارزهای مجازی خود ارائه نکرده است.

علی رغم ادعای مادورو مبنی بر سرمایه‌گذاری ۳.۳ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران خارجی در پترو، یک منبع آگاه دولتی این کشور گفته است که این ارز مجازی هنوز آماده استفاده نیست.

ادعاهای جدید در خصوص پترو در شرایطی بیان می شود که چند روز پیش به دستور رئیس جمهور ونزوئلا،  بانک‌های خصوصی و دولتی ونزوئلا موظف شدند تا تمامی اطلاعات مالی خود را بر حسب بولیوار و پترو اعلام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هر پترو معادل یک بشکه نفت صادراتی ونزوئلا قیمت دارد و پشتوانه آن، ذخایر نفتی استراتژیک ونزوئلا است که طبق ادعای مقامات این کشور حدود ۵.۳ میلیارد بشکه نفت تخمین زده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین