کد خبر: ۵۴۳۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

فضانوردان امارات مشخص شدند

شیخ محمد بن‌زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی، اسامی دو فضانورد اماراتی اعزامی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
هزاع علی المنصوری و سلطان سیف النیادی فضانوردانی دو شهروند اماراتی هستند که بعد از طی مجموعه‌ای از معاینات پزشکی، روانی، مصاحبه‌های شخصی و غیره از بین 4022 داوطلب انتخاب شدند.

هزاع علی المنصوری خلبان و افسر نیروی هوایی امارات است و سلطان سیف النیادی دکترای فناوری اطلاعات دارد.

این دو نفر برنامه آموزشی خود را در مرکز آماده‌سازی فضانوردان روسیه آغاز کرده‌اند اما هنوز معلوم نیست کدام یک از آنان به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز خواهند کرد.

در مراحل نهایی که حدود یک ماه تا پرتاب فاصله دارد و بعد از امتحان و آزمایش‌های پزشکی مشخص خواهد شد کدام یک راهی مدار زمین می‌شود.

سفری که تنها هشت ماه به آغاز آن مانده است و این در حالی است که طبق قانون پروازهای فضایی، هر یک از سرنشینان سایوز باید دو سال آموزش ببیند مگر اینکه سفر کاملاً تشریفاتی باشد و مسافر سایوز صرفاً برای یک گردش به فضا سفر کند و نه به‌ عنوان عضوی مؤثر.

طبق برنامه اعلام‌شده پرواز این فرد به ایستگاه فضایی بین‌المللی پنج آوریل ۲۰۱۹ به همراه الگ اسکریپوچکا(Oleg Skripochka) از روسکاسموس و کریستینا هاموک- کوچ(Christina Hammock-Koch) بر عرشه ناو سایوز ام.اس-۱۲ انجام خواهد شد. فضانورد اماراتی پس از ۱۰ روز در ۱۵ آوریل با سرنشینان سفینه سایوز ام. اس-۱۰(Soyuz MS-10) به زمین‌ برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، در مسیر انجام برنامه حضور شهروندان اماراتی، از مدت‌ها قبل کارشناسان روسکاسموس برای انتخاب داوطلبان سفر به فضا، به این شیخ‌نشین سفر کردند و از بین چند هزار داوطلب ۹ نفر گزینش شدند که در ماه قبل به روسیه فرستاده شدند تا از میان آنها دو نفر بعد از معاینات پزشکی، به مرحله نهایی برسند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین