کد خبر: ۵۴۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۷

متکی: رویکرد آمریکا غلط است

آفتاب‌‌نیوز : وزیر امور خارجه امروز در دیدار با العاجی یحیی جامه، رئیس جمهور گامبیا با اشاره به مصادیق نقض حقوق مسلمان در اروپا و آمریکا گفت:‌ «بی‌احترامی به ارزش‌های مسلمانان و اقلیت‌های دینی، وجود زندان‌های سری و ترویج معیارهای مغایر حقوق و موازین بشری موجب نگرانی فزاینده در آمریکا و اروپا شده است». 

العاجی جامه، رئیس جمهور گامبیا نیز در این دیدار با سازنده توصیف کردن دیدارهای خود با محمود احمدی‌نژاد همتای ایرانی خود گفت:‌ «ما از طریق رایزنی‌های مستمر بین دو کشور می‌توانیم بنیادهای جدیدی در مناسبات دو کشور پی‌ریزی نماییم». 

در گفتگوهای رئیس جمهوری گامبیا با مقامات عالی رتبه ایران همچنین بیانیه مشترکی در خصوص روابط دو جانبه،‌ مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عراق و هسته‌ای صادر شد. 

در این بیانیه با تأکید بر حق کشورها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای آمده است: «دو کشور بر حق غیرقابل انکار کشورهای عضو معاهده ان.پی.تی جهت استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مطابق با ماده 4 این معاهده تأکید نموده و هرگونه رفتار تبعیض‌آمیز با کشورهای در حال توسعه از جمله جمهوری اسلامی ایران در اجرای این ماده را به شدت محکوم نمودند. 

طرفین قویا تأکید نمودند که مسائل و نگرانی‌ها بایستی از طریق گفت‌وگو و از سرگیری مذاکرات بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی و براساس احترام متقابل و حقوق برابر حل و فصل شود، بر این اساس طرفین هرگونه سوءاستفاده و پرداختن به این موضوع خارج از مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را محکوم کردند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین