کد خبر: ۵۴۳۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

وزیرکشور: اختیارات بیشتری به شهرداری‌ها سپرده می‌شود/ رهبری حاشیه نشینی را از اولویت‌های دوم آسیب های اجتماعی برشمردند

وزیر کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع حاشیه نشینی را از اولویت‌های دوم آسیب های اجتماعی بر شمردند گفت: شهرداری‌ها کمتر به مسائل اجتماعی پرداخته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش شهرداران کلانشهرها و مراکز استان ها که امروز سه شنبه ۱۳ شهریورماه در محل این وزارتخانه برگزار شد در سخنانی با انتقاد از نحوه عمل کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری ها اظهار داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ برای جلوگیری از تخلف است نه اینکه از هر تخلف با اعمال جریمه بگذریم.

وی با تأکید بر لزوم رعایت قانون و مقررات در ارکان مختلف شهرداری ها افزود: بیش از ۷۵ درصد جمعیت ایران در داخل زندگی می کنند که شهرداری ها نقش مهمی در مدیریت شهری و تامین خدمات آنها دارند.

وزیر کشور با تاکید بر تقویت واحدهای حقوقی در سیستم های اداری شهرداریها افزود: باید اشراف کامل به قوانین داشته باشیم تا در انجام امور با مشکلات قانونی که می تواند باعث کندی انجام پروژه ها و یا توقف آنها شود رو به رو نشویم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع حاشیه نشینی را از اولویت‌های دوم آسیب های اجتماعی بر شمردند گفت :شهرداری‌ها کمتر به مسائل اجتماعی شهر پرداخته اند در حالی که ضمن اینکه باید به مسائل کالبدی شهر توجه شود باید به مسائلی اجتماعی همچون موضوع حاشیه‌نشینی نگاه ویژه داشت لذا شهرداری ها به تکالیف خود در حوزه اجتماعی عمل کنند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار کمیسیون کلانشهرها با عضویت شهردار تهران و رئیس شورای عالی استانها و استاندار تهران و دیگر مسئولان در این دولت تشکیل شده است گفت: تنها دستگاهی که در این کمیسیون لایحه، طرح و پیشنهاد آورده وزارت کشور است در حالی که شهرداری ها در این زمینه فعال شرکت نکرده اند به طوری که شورای عالی استانها می‌تواند به طور مستقیم لوایح و طرح‌های خود را به مجلس ارائه کند اما تا کنون اقدامی نکرده ولی وزارت کشور از این موضوع استقبال می‌کند.

وزیر کشور تاکید کرد: لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در کمیسیون کلانشهرها تصویب و به دولت ارائه شده بود که اخیرا این لایحه با امضای رئیس جمهور به مجلس ارائه شد، تصویب این لایحه می تواند بسیاری از مشکلات شهرداری ها را حل کند هرچند پیشنهاد می شود خود شهرداران و شورای عالی استانها نیز در مراحل تصویب این لایحه به قانون فعال عمل کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه رضایتمندی مردم باید به عنوان یک اصل مهم برای مدیران شهری قلمداد شود گفت: شهرداری ها در ایجاد رضایتمندی و انگیزه دادن در مردم بسیار موثر هستند بنابراین برنامه های تان را به گونه‌ای تنظیم کنید تا در راستای افزایش رضایتمندی مردم و انگیزه دادن و امید دادن به آنها باشد.

رحمانی فضلی افزود: شهرداریها باید ظرفیت سازی مناسب در ابعاد اداری، نیروی انسانی و امکانات و قوانین انجام دهند تا با تصویب قانون مدیریت یکپارچه بتوانند مسئولیت بیشتری را در اداره شهرها بعهده گیرند.

وی یادآور شد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری در کمیسیون کلان شهرها در مرحله نهایی تصویب است که با تصویب آن در دولت و مجلس اختیارات بیشتری به شهرداریها سپرده خواهد شد.
مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بیدل
|
Canada
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
آقای فضلی یه خورده اختیارات بیشتر به شهرداری باعث میشه نصف ملت خودشونو آتیش بزننا.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین